نشست صمیمی مدیرکل بهزیستی با مسئولین مراکز کاهش آسیب اعتیاد

در راستای ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات در مراکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد و نیز با هدف بررسی مسائل و مشکلات مراکز اقامتی بهبودی با اختلال مصرف مواد اعتیاد آور ،نشستی با حضور مدیرکل بهزیستی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ در پنجمین روز از گرامیداشت هفته مبارزه با مواد ،سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان با همراهی دکتر مژگان صابری معاون امور پیشگیری  بهزیستی استان ، طی نشست با جمعی از مدیران مراکز اقامتی بهبودی با اختلال مصرف مواد اعتیاد آور سراسر استان ، مدیران مراکز کاهش آسیب، مسولین فنی مرکز جامع درمان اعتیاد ، مرکز توانمندسازی و جامعه پذیری درمان اعتیاد و مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ (معتادان متجاهر) شهرستان بندرعباس ، ضمن دیدار و گفتگوی صمیمانه ، مسائل و چالش های پیش روی این مراکز را مورد بررسی قرار داد.

مدیر کل بهزیستی هرمزگان در این نشست ضمن تبریک نکوداشت هفته مبارزه با مواد مخدر و قدردانی از تلاشهای موثر و ارزنده مسولین و کارکنان مراکز پیشگیری ،درمان و کاهش آسیب اعتیاد در سطح استان تصریح کرد : همه ما دغدغه ها و مشکلات خانواده های افراد درگیر اعتیاد را درک می کنیم و می دانیم مصرف مواد چه پیامدها و آثار مخرب و تبعات جبران ناپذیری برای فرد ،خانواده و جامعه به همراه دارد. بنابراین لازم است از همه ظرفیت های موجود در راستای حرفه آموزی ،ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد بهبود یافته کمک بگیریم تا پذیرش آنان از سوی خانواده و اجتماع تسهیل شود.

سامیه جهانشاهی در ادامه بر اطلاع رسانی و آگاهسازی برنامه های پیشگیرانه تاکید کرد و گفت : ما همواره با تمام ظرفیت در کنار مراکز ارائه دهنده خدمات در بحث پیشگیری، درمان وکاهش آسیب اعتیاد هستیم تا بتوانیم همراه با هم خدمات تاثیرگذاری را به جامعه هدف در این حوزه ارائه نماییم .

وی در ادامه ضمن استماع چالش های پیش روی مراکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد از سوی حاضرین به ارائه رهنمودهایی در این خصوص پرداخت و اظهار داشت : یکی از اولویت ها و ماموریت  سازمان بهزیستی توانمندسازی افراد بهبود یافته ،ایجاد اشتغال و بازگشت مجدد آنها به آغوش خانواده و جامعه است و این مهم جز با همدلی و همراهی مسئولین دلسوز و ساعی محقق نمی گردد .

در پایان نیز از اقدامات موثر و همراهی مراکز با اهدای لوح تجلیل شد.

کد خبر 82626

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد