برگزاری مانور خودروهای خدمات سیار اورژانس اجتماعی در سراسر استان

در دومین روز از ایام گرامیداشت هفته بهزیستی ، مانور خودروهای خدمات سیار اورژانس اجتماعی با حضور مسئولان بهزیستی در سراسر استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ به مناسبت چهل و چهارمین سال تاسیس سازمان بهزیستی و در دومین روز از ایام گرامیداشت هفته بهزیستی ، مانور خودروهای امدادی ۱۲۳ ، ۱۱۵ ، ۱۲۵ و ۱۱۰ با محوریت اورژانس اجتماعی با حضور مسئولان بهزیستی استان در بندرعباس برگزار شد.
این برنامه با هدف معرفی فعالیت های سازمان بهزیستی ، برنامه اورژانس اجتماعی و آگاه سازی در خصوص پیشگیری ، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در خیابان های اصلی شهر در تمامی شهرستان های استان برگزار شد.
حسن ترکمانی معاون امور اجتماعی بهزیستی هرمزگان در حاشیه این مانور از پذیرش و خدمات دهی در مراکز اورژانس اجتماعی به تعداد ۶ هزار ۵۷۵ مورد در سال ۱۴۰۲خبر داد و افزود : در سال گذشته تعداد ۳ هزار و ۸۴۹ نفر با خط اورژانس اجتماعی تماس گرفته اند.
وی افزود: اورژانس اجتماعی با هدف در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانسی سازمان بهزیستی به آحاد جامعه ، ارتقاء توانمندیهای افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی جهت مقابله با مسائل اجتماعی ، شناسایی آسیب های اجتماعی نوپدید و بازپدید ، مداخله موثر به منظور کاهش جرایم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی و کاهش صدمات به اقشار در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی در ۴ حوزه خط ۱۲۳، خدمات سیار، مرکز مداخله در بحران به گروه های هدف خدمات ارائه می کند.

ترکمانی تصریح کرد : افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد ، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی ، افرادی که اقدام به خودکشی کرده اند ، کودکان کار و خیابان ،سالمندان آزار دیده ، همسران آزار دیده ، کودکان آزار دیده ، افراد دارای اختلال هویت جنسی ، افراد فراری و سایر افراد که در شرایط بحرانی قرار دارند جزو گره های هدف اورژانس اجتماعی هستند.

کد خبر 112384

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد