بسمعه تعالی
راهبرد مشارکت الکترونیکی
طبق بند ۲ ماده ۹ مصوبه شماره ۱۱۲۷۱۲۸ مورخ ۲۸/۱۲/۱۳۹۵ شورای عالی اداری با عنوان ”حقوق شهروندی در نظام اداری“، شهروندان حق دارند تا سیاستها، تصمیمات، فرآیندها، خدمات و اقدامات دستگاههای اجرایی را نقد نموده و نظر انتقادی خود را در چارچوب مقررات ابراز نمایند.
سازمان بهزیستی در راستای رعایت و احترام به حقوق شهروندان میهن اسلامی و همچنین ارائه ی وظایف حاکمیتی که براساس قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد سازی محول گردیده و در جهت توسعه دولت الکترونیک، اقدام به الکترونیکی نمودن وظایف و فعالیت های خود براساس نظر سنجی و مشارکت مردمی نموده و این مهم در سامانه های تخصصی نمود پیدا کرده است.
سازمان بهزیستی با احترام به نظرات نخبگان و آحاد مردم جهت شفاف سازی و مرتفع ساختن نیازهای آنان اقدام به تهیه پیش نویس نقشه راه سامانه های تخصصی خود خواهد کرد . شهروندان، نخبگان و کلیه ی ذینفعان می توانند نظرات و پیشنهادهای خود را در مورد خدمات ارائه شده، روش های اجرایی و دستورالعمل ها از طریق لینک های زیر اعلام نمایند.
این نظرات و پیشنهادات توسط تیم تخصصی پشتیبان سامانه های مورد نظر جمع آوری شده و پس از بررسی نسبت به اعمال تغییرات، تجدید نظر و اصلاحات مورد نظر ، اقدامات لازم انجام خواهد شد.
- در بخش میز خدمت الکترونیک سایت سازمان، برای هر خدمت بصورت مجزا قابلیتهایی شامل (نحوه ارائه، شناسنامه، توافقنامه ، نظرسنجی وغیره) فراهم شده است. و کاربران میتوانند با شرکت در نظرسنجی نسبت به اعلام نظرات خود در خصوص هر خدمت اقدام نمایند.
- امکان ارائه انتقادات و شکایات و پیگیری از طریق سامانه دیده بان برای عموم مردم فراهم شده است.
- بازدیدکنندگان پرتال میتوانند با شرکت در نظرسنجیهای موجود، این سازمان را از نظرات خود در زمینههای مختلف آگاه نمایند.
- امکان ثبت پیشنهاد در سامانه نظام پیشنهادهای سازمان بهزیستی کشور، برای کاربران فراهم شده است.
نظر شما