در رسانه | افتتاح مرکز چند معلولیتی رودان و مشاوره بندرعباس در هفته بهزیستی/اجرای طرح‌های اشتغالزایی و مسکن مددجویی در هرمزگان به مناسبت هفته بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان، در اولین روز از هفته گرامیداشت بهزیستی با شعار "نهضت حسینی؛ خدمت مردمی"، از برنامه‌های متنوعی که از ۳۰ تیر تا ۵ مردادماه برگزار خواهد شد، خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز، سامیه جهانشاهی، در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های این هفته، برپایی میز خدمت مردمی در تمام شهرستان‌های استان است. این میزها به شکل همزمان در مکان‌های عمومی مانند مساجد و مدارس با حضور سایر دستگاه‌های اجرایی همراه و همکار سازمان بهزیستی برگزار می‌شود.

جهانشاهی از دیگر برنامه‌های مهم این هفته  به افتتاح مرکز چند معلولیتی در شهرستان رودان اشاره کرد که خدمات روزانه‌ای به افراد دارای معلولیت ارائه خواهد داد.

وی، خاطرنشان کرد: افتتاح مرکز مشاوره در شهر بندرعباس و افتتاح مسکن مددجویی به شکل همزمان در سراسر کشور از دیگر برنامه‌های مهم این هفته است.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان، با بیان اینکه بازدید از طرح‌های اشتغالزایی که توسط جامعه هدف در حال شکل‌گیری و انجام است، یکی دیگر از برنامه‌های این هفته است که به توانمندی این افراد در سطح استان هرمزگان کمک کرده است، عنوان کرد: امیدواریم با ارائه برنامه‌ها و خدمات ویژه به جامعه هدف و آگاه‌سازی بیشتر مردم، شاهد رشد و شکوفایی مددجویان در این هفته باشیم.

 وی افزود:  اداره کل بهزیستی استان هرمزگان مانند سایر ادارات در سطح کشور، ۱۶۰ فعالیت را در حوزه معاونت‌های تخصصی دنبال می‌کند.

 جهانشاهی یکی از برنامه‌های مهم و تأثیرگذار این هفته را برنامه پیشگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان سه  الی شش ساله خواند و اضافه کرد: در طول سال گذشته، بالغ بر ۱۲۰ هزار کودک ۳ تا ۶ سال مورد غربالگری قرار گرفتند که کمک بزرگی برای پیشگیری از بروز معلولیت‌هایی چون کم‌بینایی یا نابینایی در سنین بعدی بود.

این مسئول از دیگر برنامه‌های  هفته بزرگداشت بهزیستی  به عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا، نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان با اصحاب رسانه، برگزاری آئین افتتاح طرح پیشگیری از تنبلی چشم، برگزاری کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل به صورت مجازی، آئین افتتاح مسابقه کتابخوانی، افتتاح مسابقات فرهنگی و هنری ویژه کارکنان، مانور خودروهای خدمات سیار اورژانس اجتماعی شهرستان بندرعباس، استقرار میز خدمت در مساجد و مدارس و مکان‌های عمومی در سراسر استان، تقدیر از کارشناسان پیشگیری در بحث ارتقاء توانمندسازی شناختی و رفتاری، بازدید از مرکز توانبخشی حبیب ابن مظاهر و خانه‌های پناهگاهی، افتتاح ۱۲۷ برنامه اشتغالزایی، واگذاری مسکن و افتتاح مراکز به صورت همزمان در سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس (واگذاری ۹۶ واحد مسکونی، افتتاح ۲۸ طرح اشتغالزایی و کارفرمایی و  افتتاح ۳ مرکز)، افتتاح مرکز توانبخشی روزانه رودان، افتتاح نانوابی مرکز ماده ۶ و افتتاح مرکز مشاوره دکتر زمانی در شهرستان بندرعباس اشاره کرد.

جهانشاهی در زمینه آموزش تأکید کرد:  آموزش‌ها باید مستمر و مداوم باشد تا ماندگار و اثرگذار شوند.

وی، مطرح کرد:  ۲۱ مرکز فعال در استان هرمزگان در ۸ شهرستان خدمات مشاوره فردی، خانوادگی و فرزندپروری را ارائه می‌دهند و ۱۶ مرکز فعال نیز مشاوره طلاق می‌دهند. همچنین ۵ دفتر فعال مشاوره و ۳ مرکز سلامت روان در استان وجود دارد.

 مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان یادآور شد: هزینه کاشت حلزون برای کودکان نیز ۳۵ میلیون تومان است که ۳ تا ۶ میلیون تومان آن سهم خانواده‌ها است. اگر خانواده‌ای از نظر مالی امکان پرداخت نداشته باشد، بهزیستی این مبلغ را پرداخت می‌کند.

 جهانشاهی با اشاره به اینکه در زمینه مراکز نگهداری از معتادان متجاهر، هیچ خیری کمک نمی‌کند، تصریح کرد: در حوزه درمان نیز خیری در کنار بهزیستی نیست.

کد خبر 112406

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد