در رسانه | اجرای برنامه‌های هفته بهزیستی با شعار «نهضت حسینی، خدمت مردمی» در هرمزگان

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان بیان داشت: نهضت حسینی خدمت مردمی به عنوان شعار هفته بهزیستی معرفی شده است، امسال قرار است بزرگداشت هفته بهزیستی از ۳۰ تیرماه لغایت ۵ مردادماه در سراسر کشور برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری مکران؛ سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، گفت: غربالگری کودکان سه تا ۶ ساله برای جلوگیری از تنبلی چشم یکی از برنامه های مهم سازمان بهزیستی است، سال گذشته ۱۲۰ هزار کودک سه تا ۶ سال مورد غربالگری قرار گرفتند که کمک بزرگی برای پیشگیری از بروز معلولیت‌هایی چون کم‌بینایی یا نابینایی در سنین بعدی بود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته بهزیستی با شعار نهضت حسینی، خدمت مردمی برگزار می‌شود، افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های هفته بهزیستی در استان، برپایی میز خدمت مردمی در تمام شهرستان‌های استان است و این میزها به شکل همزمان در مکان‌های عمومی مانند مساجد و مدارس با حضور سایر دستگاه‌های اجرایی همراه و همکار سازمان بهزیستی برگزار می‌شود.

جهانشاهی ابراز داشت: از دیگر برنامه‌های این هفته بهزیستی را می توان به افتتاح مرکز چند معلولیتی در شهرستان رودان اشاره کرد که خدمات روزانه‌ای به افراد دارای معلولیت ارائه خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح مرکز مشاوره در شهر بندرعباس و افتتاح مسکن مددجویی به شکل همزمان در سراسر کشور از دیگر برنامه‌های مهم این هفته است.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان بیان داشت: بازدید از طرح‌های اشتغالزایی که توسط جامعه هدف در حال شکل‌گیری و انجام است، یکی دیگر از برنامه‌های این هفته است که به توانمندی این افراد در سطح هرمزگان کمک کرده است.

جهانشاهی عنوان کرد: امیدواریم با ارائه برنامه‌ها و خدمات ویژه به جامعه هدف و آگاه‌سازی بیشتر مردم، شاهد رشد و شکوفایی مددجویان در این هفته باشیم.

وی افزود: اداره کل بهزیستی استان هرمزگان مانند سایر ادارات در سطح کشور، ۱۶۰ فعالیت را در حوزه معاونت‌های تخصصی دنبال می‌کند.

وی همچنین عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری آئین افتتاح طرح پیشگیری از تنبلی چشم، برگزاری کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل به صورت مجازی، آئین افتتاح مسابقه کتابخوانی، افتتاح مسابقات فرهنگی و هنری ویژه کارکنان، مانور خودروهای خدمات سیار اورژانس اجتماعی شهرستان بندرعباس، استقرار میز خدمت در مساجد و مدارس و مکان‌های عمومی در سراسر استان، تقدیر از کارشناسان پیشگیری در بحث ارتقا توانمندسازی شناختی و رفتاری را در زمره برنامه های هفته بهزیستی برشمرد.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان در ادامه سخنانش گفت: بازدید از مرکز توانبخشی حبیب ابن مظاهر و خانه‌های پناهگاهی، افتتاح ۱۲۷ برنامه اشتغالزایی، واگذاری مسکن و افتتاح مراکز به صورت همزمان در سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس واگذاری ۹۶ واحد مسکونی، افتتاح ۲۸ طرح اشتغالزایی و کارفرمایی و  افتتاح ۳ مرکز، افتتاح مرکز توانبخشی روزانه رودان، افتتاح نانوایی مرکز ماده ۶ و افتتاح مرکز مشاوره دکتر زمانی در شهرستان بندرعباس از دیگر برنامه‌های هفته بهزیستی است.

وی تصریح کرد:  ۲۱ مرکز فعال در استان هرمزگان در ۸ شهرستان خدمات مشاوره فردی، خانوادگی و فرزندپروری را ارائه می‌دهند و ۱۶ مرکز فعال نیز مشاوره طلاق می‌دهند. همچنین ۵ دفتر فعال مشاوره و ۳ مرکز سلامت روان در استان وجود دارد.

جهانشاهی در بخش پایانی سخنانش به هزینه کاشت حلزون گوش برای کودکان اشاره کرد و گفت: هزینه کاشت حلزون ۳۵ میلیون تومان است و همچنین ۳ تا ۶ میلیون تومان آن سهم خانواده‌ها است و اگر خانواده‌ای از نظر مالی امکان پرداخت نداشته باشد، بهزیستی این مبلغ را پرداخت می‌کند.

کد خبر 112433

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد