بهره‌مندی یک هزار و ۲۵۳ زن سرپرست خانوار قزوینی از خدمات بیمه تامین اجتماعی

قزوین - مدیر کل بهزیستی استان قزوین از بهره‌مندی یک هزار و ۲۵۳ زن سرپرست خانوار قزوینی از خدمات بیمه تامین اجتماعی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۸۶۹ زن سرپرست خانوار شهری و ۳۸۴ زن سرپرست خانوار روستایی و عشایری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان هستند.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از قزوین، علی دهباشی پور با اشاره به بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار افزود: این نوع بیمه از جمله خدمات دفتر امور خانواده و بانوان بهزیستی قزوین است که این امر سبب ایجاد احساس امنیت در بانوی سرپرست خانوار شده و درزمان بازنشستگی می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

دهباشی پور در خصوص پرداخت مستمری و افزایش یارانه و معیشت به زنان سرپرست خانوار  گفت: هم اکنون چهار هزار و ۵۹۷ زن سرپرست خانوار در قزوین تحت پوشش این سازمان هستند و خدمات‌ مختلفی از حمایت‌های مستمر تا توانمندسازی را دریافت می‌کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از ماموریت‌های مهم سازمان بهزیستی حمایت از بانوان سرپرست خانوار است، لذا ارائه خدمات حمایتی از بانوان سرپرست خانوار و اعضای خانواده آنها، همچنین دختران خود سرپرست صورت می‌گیرد. 

این مسوول تاکید کرد: هدف اصلی این فعالیت تسهیل و تسریع فرآیند توانمندسازی خانواده‌ها است و این امر فقط به حمایت‌های مالی محدود نمی‌شود.

دهباشی پور تصریح کرد: یکی دیگر از رسالت‌های بهزیستی، پرداخت کمک‌هزینه به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو است که در این راستا، بهزیستی به ۵۴۰ خانواده کمک معیشتی پرداخت می‌کند.

به گفته وی همچنین ۱۳ گروه تحت عنوان گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار در حال فعالیت هستند که در زمینه‌های خیاطی، تولید و بسته‌بندی مواد غذایی، شیرینی فروشی، دامداری، تولید سرویس آشپزخانه سفالگری، تولید فرش و قالیچه، کافه و رستوران فعالیت می‌کنند.

کد خبر 116694

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد