گزارش | سفیدپوشان جهادی، التیام‌بخش دردهای نیازمندان

بزرگ‌ترین اردوی جهادی دندانپزشکی با حضور پزشکان جهادی در شهر قزوین برای ارائه خدمات به قشر کم‌برخوردار برگزار شد و بار دیگر عطر و بوی خدمت خالصانه در این شهر پیچید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، بزرگ‌ترین اردوی جهادی دندانپزشکی استان طی سه روز «چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه» از ۱۴ الی ۱۵ شهریور در شهر قزوین دایر بود. این اردوی جهادی با همکاری گروه‌های جهادی شهید هدایت تهران و شهید حجت اسدی قزوین و همکاری دستگاه‌های مختلف در قزوین برگزار و این خدمات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ارائه شد.

خبرنگار صبح قزوین برای تهیه گزارش میدانی سری به این گروه جهادی زده و پای صحبت متولیان، پزشکان جهادی و مراجعه‌کنندگان نشسته است.
 
گزارش | سفیدپوشان جهادی، التیام‌بخش دردهای نیازمندان
محمد صفی‌خانی، مسئول گروه جهادی شهید هدایت استان تهران در حاشیه این اردوی جهادی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: گروه جهادی شهید هدایت از سال ۱۳۹۵ تاسیس و مشغول خدمت‌رسانی به ولی‌نعمتان در سایر نقاط کشور است به طوری که تا کنون در بیش از ۱۷ استان و در مناطق محروم اردوی جهادی برگزار شده است. 
وی افزود: این اردوها در بخش‌های پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی انجام شده و اردوی دندان‌پزشکی شهر قزوین هجدهمین استانی است که فعالیت خدمت‌رسانی در آن در حال انجام است. همچنین ماهیانه در حاشیه‌های شهر تهران اردوهای منظم برگزار می‌شود. 
مسئول گروه جهادی شهید هدایت استان تهران اذعان کرد: فعالیت ما در اردوی شهر قزوین با حضور ۷۵ جهادگر از ساعت ۸/۵ صبح شروع می‌شد و تا آخرین مراجعه‌کننده و تا ساعت ۹ شب به طول می‌انجامید.
صفی‌خانی با بیان اینکه ۲۴ درمانگر در این اردو حضور داشتند، عنوان کرد: درمان‌گرهای این اردو تماماً فارغ‌التحصیلان دانشگاه دندانپزشکی و اکثراً از دانشگاه تهران هستند. همچنین متخصصان و اعضای هیأت علمی هم در این اردو حضور دارند و اگر دانشجویی هم در حال خدمت‌رسانی است به عنوان دستیار زمینه‌های مختلف در کنار پزشکان حاضر می‌شود.
وی ادامه داد: وظیفه نخبگان و تحصیل‌کردگان جامعه است که تا وقتی توانایی خاص و ویژه‌ای در اراه خدمات دارند، بتوانند زمانی را برای هم‌نوعان خودشان بگذارند و به افراد نیازمند خدمت کنند، امید است که خداوند این توفیق را به ما بدهد که تا آخر عمر در راه خدمت‌رسانی به ولی‌نعمتانمان در مناطق کم‌برخوردار باشیم.
این دندانپزشک مطرح کرد: حجم قابل توجه‌ای از اعتبارات اردوها توسط خیرین پرداخت می‌شود و خود اعضای گروه که بالغ بر ۴۰۰ نفر هستند به صورت ماهیانه مبلغی را برای اجرای این اردوهای پرداخت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: به جز خیرین؛ سازمان‌های حمایتی مانند کمیته‌امداد، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، سازمان بهزیستی مبلغی را برای اردوهای جهادی پرداخت می‌کنند.
صفی‌خانی با اشاره به هدف این اردو، تاکید کرد: امام حسین (ع) می‌فرمایند: «نیازهای مردم به شما نعمت خدا است»، ما تصور نمی‌کنیم که خدمتی به مردم ارائه می‌کنیم و انتظاری هم نداریم، فقط خداوند است که به وسیله ما نیازی از مردم را برطرف می‌کند و هر انسانی با توجه به فطرتی که دارد، می‌خواهد به مردم خدمت کند و خودش را در مسیر نعمت خدا قرار دهد. 
وی در پایان گفت: با توجه به بالا بودن هزینه‌های دندانپزشکی و دسترسی مشکل برخی از مناطق به این بخش، یکی از اولویت‌های مهم زندگی برای افراد نیازمند حذف شده است و برگزاری این اردو در مناطق مختلف با استقبال خوب مردم و مددجویان مواجه شده است و ما شرمنده بقیه مردم هستیم که ظرفیت محدودی داریم و امید داریم که بتوانیم این خدمات را در سایر نقاط کشور گسترش دهیم.

گزارش | سفیدپوشان جهادی، التیام‌بخش دردهای نیازمندان
دوباره رنگ و بوی خدمت به مشام قزوینی‌ها رسید 

زهره سهرابی از مراجعه‌کنندگان به این اردوی جهادی در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین اظهار کرد: این اردو، یک اردوی عجیبی است؛ اردویی که رنگ و بوی خدمت را به مشام مردم می‌رساند، از صبح مرحله به مرحله این معاینه‌ها صورت گرفته است و همه‌چیز در این کار خیر با برنامه‌ پیش می‌رود و اعضای این اردو حواسشان به همه مراجعه‌کنندگان است.
وی افزود: من همیشه فکر می‌کردم کار جهادی فقط در جاهای خیلی محروم و لب مرز است ولی اکنون که این اردو در شهر قزوین برگزار شده است، من به شخصه خیلی خوشحال هستم که مردمی داریم که با وجود همه سختی‌ها پای کار هستند و تا جایی که از دستشان برمی‌آید خدمات‌رسانی می‌کنند.
مراجعه‌کننده اردوی جهادی شهید هدایت عنوان کرد: در مرکز استان هم هستند کسانی که اهل بهزیستی و بقیه ارگان‌های حمایتی باشند و خیلی بیش‌تر از مناطق محروم به این حمایت‌ها نیاز داشته باشند.
سهرابی ابراز کرد: استقبال مردم را خیلی خوب می‌بینم، من همیشه از اردوی جهادی تصور خوبی نداشتم و همین اردو هم گفتم شاید یک ویزیت ساده انجام بدهند و بروند، ولی واقعاً کادر این اردو با جان و دل در حال خدمات‌رسانی هستند و هر که ابزار درمان را داشته باشند، انجام می‌دهند.
وی بیان کرد: اگر بخواهیم در صف نوبت سایر ارگان‌های خدمت‌رسان بمانیم، دندان‌هایمان به مرحله پوسیدگی می‌رسید ولی این اردو یک کمک خیلی بزرگی به مردم عزیز استان کرد.
این شهروند قزوینی مطرح کرد: تمام پزشکان و کادر این اردو باید بدانند که با کم شدن تک تک درد مردم، دعای بزرگی بدرقه راهشان است و من و همه کسانی که از این اردو بهره بردند از صمیم قلب برای این کادر درمان زحمت‌کش دعا می‌کنیم تا در راهشان همیشه موفق و سربلند باشد.
سهرابی در پایان گفت: کشور تحت هر شرایطی به این اردوها نیاز دارد و امید داریم که همچنان اردوهای جهادی در این زمینه‌ها پابرجا باشد و باری را از دوش نیازمندان بردارند و خوشحالی را به مردم عزیز هدیه بدهند.

گزارش | سفیدپوشان جهادی، التیام‌بخش دردهای نیازمندان
بنیاد علوی متولی اردوی جهادی دندانپزشکی قزوین  
زینب محمدبیگی سلخوری، معاون اجرایی قرارگاه جهادی شهید حجت اسدی استان قزوین در حاشیه این اردوی جهادی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: متولی و هماهنگ‌کننده این طرح، بنیاد علوی است. این اردوی دندانپزشکی استان با حضور و همکاری گروه جهادی شهید هدایت است که دوستان دندانپزشک تهران بین ما حضور دارند.
وی افزود: اردوی جهادی به این عظمت، بهره‌وری و خدمت‌رسانی مسلماً با یک ارگان و یکی یا دو مسئول امکان‌پذیر نیست و البته محمدبیگی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی محقق شد.
این جهادگر گفت: همچنین این اردو با همکاری فرمانداری، کمیته‌امداد، بهزیستی، هلال احمر، بسیج دانشجویی، بنیاد علوی، مرکز بهداشت شهید بلندیان، مسجد حضرت امیر، آموزش و پرورش، مجمع خیرین و جهاد کشاورزی برگزار شده است.
محمدبیگی یادآور شد: این اردو یکی از بزرگ‌ترین اردوهای جهادی استان قزوین در حوزه دندانپزشکی است که بیش‌ترین مخاطبان اردوهای جهادی افراد نیازمند هستند و طبق طبقه‌بندی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این زمینه‌ هم بیش‌ترین مانور بر روی افراد نیازمند استان است.
معاون اجرایی قرارگاه جهادی شهید حجت اسدی استان قزوین ادامه داد: حس و حالی که این اردو دارد یک حس و حال عجیبی است، همان‌ طور که می‌دانیم خدمات دندانپزشکی هزینه‌های بسیار بالایی دارد و اگر فردی در این زمینه مشکل داشته باشد، این مشکل در زندگی فرد بسیار تاثیرگذار است و فرد سختی و رنج فراوانی را مجبور است که تحمل کند، همچنین هر خانواده‌ای از پس این هزینه‌ها برنمی‌آید. 
محمدبیگی تصریح کرد: گروه جهادی شهید هدایت با مدیریت خوب و تیم قوی که دارند، بخش اعظم این خدمت‌رسانی را به عهده دارند و ما عضو کوچکی از این مجموعه هستیم اما همه دغدغه مردم را داریم که بتوانیم باری را از دوششان برداریم.
وی تشریح کرد: وقتی که فرد نیازمندی به واسطه خدمات این اردو سلامتی دندانش را به دست می‌آورد؛ اشک در چشمانم جمع می‌شد و به این موضوع فکر می‌کردم که در همین حوالی چه افرادی هستند که با مشکل‌های کوچک دردهای فراوانی را تحمل می‌کنند و چه قدر خوب است که این اردوها کمک شایانی به افراد می‌کند و خوشحالی را در جمع خانواده‌ها می‌آورد.
معاون اجرایی قرارگاه جهادی شهید حجت اسدی استان قزوین در پایان گفت: برآورد این سه روز اردو، ۴۰۰ ویزیت بود و طی دو روز اولیه عددی نزدیک این آمار داشته‌ایم و این نشان می‌دهد که استقبال خیلی خوب و زیاد بوده است و با آنکه تبلیغات عمومی نداشتیم اما این آمار بسیار زیاد بود و شرمنده برخی از مردم هستیم که به دلیل محدودیت نتوانستیم به همه آن‌ها خدمت‌رسانی کنیم‌.

گزارش | سفیدپوشان جهادی، التیام‌بخش دردهای نیازمندان
چشمان خوشحال مردم برای ما کافی است
زینب کدخدا از پزشکان جهادی حاضر در اردوی جهادی داندانپزشکی قزوین در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین اظهار کرد: این اردو به نام شهید هدایت، شهید قابل احترام دندانپزشک است که شهید باتقوایی بودند.
وی افزود: این اردوهای جهادی همراه بچه‌ها و پزشکانی است که عرق کار خدمت‌رسانی داشتند و با هم این برنامه را ریختند که مدتی هم وقتشان و علمشان را برای خدمت‌رسانی صرف کنند.
استاد تمام دندانپزشکی دانشگاه تهران بیان کرد: همتی که این دوستان دارند بسیار زیاد است، و من هم به عنوان عضو کوچکی در این اردو همراهشان بودم. گروه جهادی دندانپزشکی کمر همت بسته و تصمیم گرفت که به نقاط دور کشور هم برود و خدمت دندانپزشکی را برای محرومان به صورت رایگان انجام دهند.
این پزشک عنوان کرد: این گروه جهادی هنگامی که شکل گرفت، قصد داشت فقط به مناطق محروم مرزی کشور برود که همه این‌ها با همکاری بسیج، سپاه، هلال احمر و کمیته‌امداد بود و هر کدام از این ارگان‌ها به صورت‌های مختلف حمایتی از خودشان نشان می‌دانند.
کدخدا خاطرنشان کرد: من با توجه به مشغله کاری و تدریس‌هایی که داشتم کار زیادی داشتم ولی باز هم نمی‌توانستم اردو نروم و سعی می‌کردم در سال دو الی سه اردو به همراه بچه‌ها بروم و می‌توانم بگویم که دور تا دور ایران را تا جایی که می‌شد به مناطق محروم مرزی سفر کنیم نیز رفتیم و سعی کردیم گوشه‌ای از مشکلات مردم در زمینه درمانی را حل کنیم.

گزارش | سفیدپوشان جهادی، التیام‌بخش دردهای نیازمندان
وی افزود: مردم بسیار خوشحال می‌شدند که دکترهایی از تهران و شهرهای دیگر به مناطق آن‌ها می‌روند و این امر سبب اعتمادسازی مردم به حکومت و گروه‌های جهادی می‌شد.
 
پزشک اردوی جهادی دندانپزشکی در استان قزوین مطرح کرد: من و بقیه دوستانم تا جایی که از دستمان برمی‌آمد کوتاهی نکردیم و خدمات را ارائه دادیم‌. اردوی هدایت از نظر قدرت علمی و کاری بسیار قوی و کارآمد است، اکثر کسانی که در این اردو در حال خدمت‌رسانی هستند از نظر مالی و تامین احتیاجات اردو هم کمک می‌کنند.
کدخدا گفت: از مدت‌های قبل این اردوها از طریق نهادهای مختلف برنامه‌ریزی می‌شود و سعی می‌شود امکانات تا حد نیاز تهیه شود و دوستان از چند روز قبل ابزار خدمت‌رسانی را به محل مورد نظر می‌برند و همه چیز را برای ارائه خدمات به مردم عزیز آماده ‌می‌کنند.
وی ادامه داد: وقتی من و اعضای اردو چشم‌های مهربان و خوشحال مردمی را می‌بینیم که خدمت‌رسانی به آن‌ها انجام شده است یک حس خوبی در درون ما ایجاد می‌شود و دلیلی می‌شود برای برنامه‌ریزی و ارائه اردوهای وسیع‌تری که امید داریم همه این افکاری که داریم یک روزی به وقوع بپیوندد.
استاد تمام دندانپزشکی دانشگاه تهران گفت: تمام اعضای این اردو احساس خوبی از این کار دارند و با تمام خستگی و سختی که این اردو در پی دارد، آن‌ها از صمیم قلب راضی هستند و با خوشحالی و رضایت تمام به این اردوها می‌آیند و با جان و دل مشغول به خدمت‌رسانی می‌شوند.
کد خبر 116696

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد