در رسانه | مشارکت ۶۲۰ نوجوان قزوینی در طرح مانای بهزیستی

قزوین - ایرنا - معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی قزوین از مشارکت اجتماعی ۶۲۰ نوجوان قزوینی در طرح مانا خبر داد و گفت: اجرای این طرح از گسترش آسیب‌های فردی و اجتماعی به ویژه اعتیاد در بین نوجوانان جلوگیری می‌کند

زهرا غلامرضایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) با هدف غایی ارتقای سرمایه اجتماعی نوجوانان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با رویکرد مشارکتی در ۱۲ جلسه ۲ ساعته در سراسر استان از طریق پایگاه های سلامت اجتماعی و مراکز مثبت زندگی برگزار شد.

وی ادامه داد: مشارکت جویی و جمع گرایی این قابلیت را دارد تا به عنوان عنصری از سرمایه اجتماعی، سلامت اجتماعی کودکان و نوجوانان را افزایش دهد و نیز آنها را نسبت به آسیب‌های اجتماعی ایمن و مقاوم سازد.

غلامرضایی با بیان اینکه متاسفانه در دنیای امروز در بیشتر مدارس و محیط‌های آموزشی و حتی خانواده‌ها، ارزش های مبتنی بر فردگرایی و رقابتجویی ترویج و تبلیغ می‌شود، گفت: زمانی که مناسبات و قواعد زندگی روزمره مبتنی بر رقابتجویی فردی است، در نتیجه کودکان و نوجوانان بیشتر ترجیح می‌دهند به دنبال پیروزی‌های شخصی و فردی باشند و موفقیت های جمعی و مشارکتی برای آنها سودی ندارد.

این مسوول یادآور شد: مراکز مثبت زندگی و موسسات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یاور بهزیستی در اجرای این طرح هستند و همزمان با گرامیداشت هفته بهزیستی در مرداد ماه امسال طرح مانا را افتتاح خواهیم کرد.

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی قزوین خاطرنشان کرد: مشارکت اجتماعی و ظرفیت سازی برای حمایت و نیز توانمندسازی مخاطبان و ذی نفعان در طراحی و اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی می تواند موجب افزایش کارآیی و اثربخشی اقدامات شود.

غلامرضایی یادآور شد: برای نیل به این هدف نیاز است تا مشارکت جویی و جمع گرایی تبدیل به ارزش هایی ملموس و دست یافتنی شوند تا در دوره نوجوانی در شخصیت و نهاد افراد شکل گرفته و تثبیت شود.

کد خبر 115536

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد