اختلافات خانوادگی در صدر تماس های اورژانس اجتماعی قزوین

مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: براساس گزارش های اورژانس ۱۲۳ از ابتدای سال جاری تاکنون بیشترین اعزام این اورژانس در خصوص درگیری ها و نزاع های خانوادگی بوده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان قزوین، علی دهباشی پور اظهار کرد: بیشترین موارد تماس با اورژانس اجتماعی قزوین با ۵۱.۹ درصد مرتبط با اختلاف خانوادگی بوده، کودک آزاری با ۹ و اقدام به خودکشی با ۷.۵۲ درصد در ربته های دوم و سوم آسیب های اجتماعی استان از ابتدای سال جاری تاکنون محسوب می شود و مابقی آن نیز مربوط به راهنمایی و ارجاع درون و برون سازمانی می باشد.

وی ادامه داد: همچنین اعتیاد، طلاق و خشونت سه آسیب مهم روانی و اجتماعی شناخته شده در استان قزوین بوده که برای کنترل و کاهش آن، بهزیستی قزوین آسیب‌های روانی و اجتماعی را در رده‌های سنی مختلف تقسیم بندی کرده تا بدین وسیله بتواند با برنامه‌ریزی جامع و مدونی نسبت به کاهش و یا برطرف کردن آنها اقدام کند.

دهباشی پور به برنامه‌های این اداره کل اشاره کرد و یادآور شد: برنامه های بهزیستی قزوین در خصوص کاهش آسیب های روانی و اجتماعی در چند طرح و برنامه دسته بندی شده که شامل مراکز مشاوره تحت نظارت، مرکز جامع مراقبت از خانواده، مشاوره تلفنی، طرح محب و همچنین غربالگری اضطراب بوده است.

این مسوول ادامه داد: بهزیستی قزوین همچنین در مراکز مشاوره تحت نظارت خود به ارایه خدمات مشاوره، روانشناختی و روانپزشکی حضوری در زمینه‌های مختلف از جمله خانواده، زوج درمانی، گروه درمانی، کودک و نوجوان نیز می‌پردازد.

به گفته وی، بهزیستی در مرکز جامع مراقبت از خانواده به بررسی اختلالات و مشکلات متقاضیان طلاق در ابعاد گوناگون پرداخته و پس از آن کار ارزیابی و تشخیص را به انجام رسانده و زمینه‌های ایجاد سازش و حفظ انسجام خانواده را از طریق ارجاع به کارشناسان واجد شرایط فراهم می‌کند.

مدیرکل بهزیستی قزوین خاطرنشان کرد: این مراکز با هدف تحکیم بنیان خانواده و از طریق افزایش سطح رضایتمندی و پایداری روابط خانوادگی، پیشگیری و کاهش طلاق و عوارض ناشی از آن، افزایش عوامل محافظتی و کاهش عوامل خطر در خانواده فعالیت دارند.

کد خبر 116616

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد