برقراری ۱۸۸۳ تماس با اورژانس اجتماعی قزوین در ۴ ماه

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در ۴ ماه گذشته بالغ‌بر ۱۸۸۳ نفر از شهروندان قزوینی با اورژانس اجتماعی تماس گرفته و از بهزیستی تقاضای کمک داشتند، تماس‌ها منجر به مشاوره، مددکاری و دربرخی موارد پذیرش مددجویان شده و بیشترین تماس با این نهاد مربوط به اختلافات خانوادگی و اعتیاد همسران بوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علی دهباشی‌پور  اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی و جرائم در تمام جوامع وجود داشته و جوامع مختلف برای کنترل و کاهش آن و نیز برای مقابله با آن‌ها برنامه‌های متعددی تدوین و اجرا نموده‌اند. جامعه ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و شاید به دلیل اهمیت این موضوع است که در اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به مسئله پیشگیری از وقوع جرم و یا اصول دیگر ازجمله اصل ۱۰ و ۲۹ بر تحکیم بنیان خانواده و حمایت از افراد نیازمند تأکید شده است.

وی بابیان اینکه راه‌اندازی اورژانس اجتماعی یکی از برنامه‌هایی است که تأثیر بسزایی در پیشگیری و کاهش جرم و آسیب‌های اجتماعی دارد؛ افزود: دستورالعمل‌های اورژانس اجتماعی توسط سازمان بهزیستی کشور تدوین‌ شده و در حال اجرا است که تخصص، سرعت و در دسترس بودن، از ویژگی‌های مهم آن است.

این مسئول بیان کرد: در واقع اورژانس اجتماعی می‌خواهد زمینه‌ای را فراهم کند که افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی برای دریافت خدمات موردنیاز، محدودیت مکانی و زمانی نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اورژانس اجتماعی قصد دارد تا مداخلات روانی– اجتماعی را قبل از مداخلات قضایی و انتظامی کاهش یابد. این موضوع یکی از مهمترین دغدغه‌های بهزیستی برای کاهش وقوع جرم است که درنهایت منجر به توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی و بازگشت آن‌ها به زندگی سالم می‌شود.

دهباشی‌پور بیان کرد: خط تلفن ۱۲۳ مربوط به اورژانس اجتماعی است و در چهار ماه گذشته بالغ‌بر ۱۸۸۷ نفر از شهروندان قزوینی با اورژانس اجتماعی تماس گرفته و از بهزیستی تقاضای کمک داشتند. تماس‌ها منجر به مشاوره، مددکاری و بعضاً پذیرش مددجویان شده است. بیشترین تماس با این نهاد مربوط به اختلافات خانوادگی و اعتیاد همسران بوده است.

وی ادامه داد: خدمات سیار اورژانس اجتماعی در استان قزوین دارای ۱۴ گروه و در ۲ نوبت صبح و عصر در تمامی شهرستان‌های استان و نوبت شب در شهر قزوین فعالیت می‌کند، این در حالی است که ۱۷۱۷ اعزام توسط گروه سیار اجتماعی در چهار ماه گذشته صورت پذیرفته است.

این مسئول بیان کرد: مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی هدف اصلی اورژانس اجتماعی در کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، شناسایی آسیب‌های اجتماعی نوپدید است.

وی بیان کرد: مرکز مداخله در بحران شامل یک مرکز نگهداری در مرکز استان و هشت مرکز سرپایی در تمامی شهرهای دارای اورژانس اجتماعی است. همچنین در چهار ماه گذشته ۵۴۶ مددجو مورد پذیرش در مراکز مداخله در بحران استان قزوین صورت گرفته است.

کد خبر 116520

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد