برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری و غربالگری Hiv  در بهزیستی سلماس

کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری اچ آی وی و غربالگری Hiv با حضور اکرم عالی مسلک رئیس بهزیستی ، کارکنان و مراکز مثبت زندگی با حضور کارشناس بیماریهای شبکه بهداشت و درمان در سالن جلسات اداره بهزیستی سلماس برگزار شد ‌.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی سلماس ،

در این کارگاه آموزشی کارشناس شبکه بهداشت در خصوص بیماری ایدز ، راههای انتقال و رابطه بیماری ایدز و ویروس Hiv و راههای درمان آن توضیح داد.وی گفت: ویروس ایدز به گلبولهای سفید خون حمله و سیستم ایمنی بدن را تحت تأثیر قرارداده و و در مرحله پنجره شخص از بیماری خود نا آگاه بوده و در این مرحله بدن با آنتی بادی که تولید میکند شاید نتیجه تست منفی باشد و با گذشت حدود دو الی سه ماه فرد از مرحله پنجره وارد مرحله بیماری شده و با انجام آزمایش در صورت ابتلا نتیجه مثبت میباشد. که فرد باید با مرکز بهداشت در ارتباط بوده و داروها و آزمایشات خود را در موعد مقرر دریافت کند.

نجفی در خصوص راههای انتقال بیماری گفت: از طریق خون و ترشحات بدن، و از طریق شیردهی ازمادر به نوزاد و از طریق تیغ آلوده، سرنگ آلوده و گاهآ از دندانپزشکی منتقل می‌شود. ولی از راه هوا یا تنفس قابل انتقال نمیباشد .

وی افزود: بیماری سه مرحله‌ی حاد و مزمن و بیماری ایدز میباشد . افرادی که مبتلا به بیماری ایدز میشوند بعد از دریافت دارویی میتوانند در جامعه به زندگی خود ادامه دهند .

در پایان کارگاه همکاران توسط کارشناس بهداشت از نظر Hiv مورد غربال قرار گرفتند .

کد خبر 94771

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد