بازدید رئیس بهزیستی شاهین دژ از مرکز مثبت زندگی و مرکز توانبخشی مبتنی بر جامعه شهرستان

در ادامه روند بازدید های میدانی مهری داداشیان رئیس بهزیستی شاهین دژ بهمراه کارشناسان امور اجتماعی و مراکز غیر دولتی از مراکز مثبت زندگی و مرکز توانبخشی مبتنی بر جامعه CBR بازدید و کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شاهین دژ ؛
داداشیان گفت ؛ مراکز مثبت زندگی با هدف افزایش کیفیت خدمات بهزیستی و تقویت رویکرد اجتماع محور راه‌اندازی شده و خدمات ۲۲ گانه‌ای را به افراد ارائه می دهند که از این موارد ۱۸ مورد از خدمات پیش از این در مجتمع‌های خدمات بهزیستی و کلینیک‌های مددکاری به جامعه هدف بهزیستی ارائه می‌شد .
رئیس بهزیستی شاهین دژ تصریح کرد ؛ برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه برنامه‌ای است که در راستای دسترسی افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی و محروم شهری به ارائه خدمات کلیدی در زمینه سلامت، آموزش، تأمین معاش و غیره می‌پردازد.
مهری داداشیان خاطر نشان کرد ؛ توانبخشی مبتنی بر جامعه، برنامه‌ای برای ارائه خدمات توانبخشی، کاهش فقر، برابرسازی فرصت‌ها و فراگیرسازی اجتماعی افراد دارای معلولیت است که از طریق تلاش‌های مشترک افراد دارای معلولیت، خانواده‌ها و سازمان‌های آنها، اعضای جامعه و سایر بخش‌های دولتی و غیردولتی مرتبط با حوزه‌های سلامت، آموزش، اشتغال و اجتماعی انجام می‌شود.
ایشان در ادامه گفت : این برنامه تلاش دارد تا از یک سو افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی و محروم شهری به خدمات کلیدی به ویژه در زمینه سلامت، آموزش، تأمین معاش و… دسترسی پیدا کنند و از سوی دیگر با رفع موانع فیزیکی، نگرشی، قانونی و ارتباطی سعی دارد تا زمینه‌های مشارکت افراد دارای معلولیت در جامعه فراهم شود.

کد خبر 111290

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد