پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین اولویت کمیسیون اجتماعی

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به همراه مدیرکل و معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی از مرکز اقامتی و توانمندسازی زنان آسیب دیده اجتماعی توس مشهد (خانه تلاش) بازدید کردند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی در این خصوص، گفت: در این بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس آشنایی بیشتری با موضوعات مربوط به زنان آسیب دیده اجتماعی پیدا کرده، در جریان روند پذیرش و نحوه توانمندسازی آنها قرار گرفته و به سوالات آنها نیز پاسخ داده شد. در بخشی از بازدید، تعدادی از زنان این مرکز مسائل و چالش‌های خود را با بانوان عضو کمیسیون اجتماعی درمیان گذاشتند.

حمیده محدث افزود: کمبود نیروی انسانی خصوصا در قسمت تیم‌های تخصصی و افزایش اعتبارات پس از ترخیص مددجویان از جمله مهم‌ترین مواردی بود که در این بازدید عنوان گردید. باتوجه به کاهش سن آسیب‌های اجتماعی و در راستای آئین نامه اجرایی ماده 6 قانون حمایت از اطفال و نوجوانان نیاز است که دستگاه‌های دیگری نیز پای کار بیایند. اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نیز بر هم‌افزایی بین دستگاه‌هایی که در حوزه آسیب موثر هستند و نقشی بر عهده دارند و به‌کارگیری رویکرد پیشگیرانه از طریق استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های دستگاه‌های مسئول در امور فرهنگی خصوصا آموزش و پرورش و صداوسیما تاکید کردند و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را جزو مهم‌ترین اولویت کمیسیون اجتماعی مجلس دانستند.

کد خبر 116599

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد