در رسانه| افزایش مستمری بگیران بهزیستی در دولت سیزدهم

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: تعداد افراد دریافت‌کننده مستمری در دولت سیزدهم جهش چشمگیر داشته به‌طوری که جمعیت مستمری‌بگیر استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۴۵۰۰ نفر بود که جمعیت این افراد در حال حاضر به ۲۵۸۰۰ نفر رسیده است و جمعیت پشت نوبت برای دریافت مستمری به صفر رسیده است.

به گزارش سلام اردبیل، حامد رضایی در برنامه سلسله‌نشست‌های خبری که تحت عنوان روایت تحول در محل استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: ۴۲۵۰۰ پرونده در بهزیستی استان اردبیل برای افراد تحت پوشش طرح شده است که ۹۷۷۰۰ نفر را شامل می‌شود تحت پوشش این اداره‌کل قرار دارند.

وی افزود: تعداد افراد دریافت‌کننده مستمری در دولت سیزدهم جهش چشمگیر داشته به‌طوری که جمعیت مستمری‌بگیر استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۴۵۰۰ نفر بود که جمعیت این افراد در حال حاضر به ۲۵۸۰۰ نفر رسیده است و جمعیت پشت نوبت برای دریافت مستمری به صفر رسیده است.

پرداخت ماهانه ۴۱/۵ میلیارد تومان مستمری برای مددجویان در سطح استان

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به تحول اساسی در حوزه پرداخت حق کمک پرستاری برای معلولان، تصریح کرد: حق پرستاری قبل از دولت سیزدهم مبلغ مستمری یک و نیم‌میلیون تومان بود که فقط ۵۰۰ نفر این مستمری را دریافت می‌کردند که طی دولت سیزدهم علاوه بر افزایش میزان مستمری به دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعداد افراد دریافتی به ۲۶۹۴ نفر افزایش‌یافته است.

رضایی یادآور شد: در مجموع ماهانه ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ماهانه تحت عنوان مستمری و کمک پرستاری به افراد تحت پوشش واریز می‌شود.

افزایش چشمگیر اعتبارات بهزیستی استان اردبیل در دولت سیزدهم

وی با بیان اینکه اعتبارات اداره کل بهزیستی استان طی سه سال گذشته افزایش چشمگیر یافته است، گفت: اعتبارات ابلاغی ۱۴۱ درصد افزایش و اعتبارات تملک و دارایی استانی از ۵۵۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ اکنون به ۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ افزایش‌یافته است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل عنوان کرد: در راستای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و تأکید دولت سیزدهم بر این مسئله تکمیل سه ساختمان تحت تکلف بهزیستی در دستور کار قرار گرفت که اکنون دو مورد از این ساختمان‌ها در اردبیل و گرمی به بهره‌برداری رسیده و یک ساختمان دیگر در شهرستان مشگین‌شهر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین عملیات اجرایی ساختمان دیگری نیز در خلخال از ابتدای سال شروع شده و اکنون پیشرفت ۷۰ درصدی دارد. رضایی افزود: از ابتدایی آغاز دولت سیزدهم تاکنون ۳۴ مرکز مختلف مشاوره‌ای، نگه‌داری، توان‌بخشی، خیریه و… در سطح استان افزایش‌یافته است.

پرداخت وام خود اشتغالی برای ۲۵۰۰ نفر طی دو سال

وی با اشاره به اشتغال‌زایی مددجویان گفت: در این راستا طی ۲ سال گذشته ۲۵۰۰ نفر از این وام‌ها بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در خصوص آزمون استخدامی اخیر معلولان تحت عنوان سهمیه ۳ درصد این افراد، تصریح کرد: از طریق این آزمون ۴۶۰۰ نفر معلول در سطح کشور جذب دستگاه‌های اجرایی شد که در استان اردبیل ۶۳ نفر از این طریق وارد ادارات می‌شوند.

رضایی با بیان اینکه اقدامات بسیار مفیدی در خصوص مقابله با بحران اجتماعی کودکان کار انجام شده است، گفت: طی ۵ماهه سال جاری میزان جمعیت کودکان کار در سطح استان نزولی شده به‌طوری نه جمعیت این افراد از ۳۶۰ نفر در سال ۱۴۰۲ اکنون به ۲۹۹ نفر رسیده است.

کد خبر 116457

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد