در رسانه| پرداخت ماهانه ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون به مددجویان بهزیستی استان

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: بیش از ۹۷ هزار و ۷۰۰ نفر تحت پوشش بهزیستی استان هستند و ماهانه بیش از ۴۱ میلیارد ‌و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب مستمری و کمک پرستاری به این مددجویان پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، حامد رضایی در سلسله نشست‌های روایت تحول که در سالن شهید بهشتی استانداری اردبیل برگزار شد با اشاره به پرداخت ماهانه ۴۱/۵ میلیارد تومان به مستمری بگیران اظهار کرد: در حال حاضر در بهزیستی  استان بیش از ۴۲۵۰۰ پرونده فعال با پوشش ۹۷ هزار و ۷۰۰ نفری وجود دارد که با احتساب پرداخت ماهانه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزارتومان، هر ماه بیش از ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب مددجویان واریز می‌شود که در این رقم در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است.

وی با اشاره به  تحقق حذف پشت نوبت دریافت مستمری در دولت سیزدهم افزود: میزان مستمری بگیران در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر بود که ارتقای دوبرابری امروز شاهد پرداخت مستمری به بیش از ۲۵ هزار و ۸۰۰ نفر هستیم و  علاوه بر این موضوع، پرداخت کمک هزینه پرستاری  با رشد ۶ برابری  از ۵۰۰ مورد به ۲ هزار و ۶۹۴ مورد ارتقا یافته و کمک هزینه پرستاری از یک و نیم میلیون تومان به دو میلیون و ۱۰۰ هزارتومان افزایش یافته است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با تاکید بر رشد قابل توجه اعتبارات گفت: در یک سال گذشته و سال اخر دولت شهید رئیسی، اعتبارات و خدمات بهزیستی با جهش قابل ملاحظه‌ای همراه بوده به گونه‌ای که قابل مقایسه با سال‌های گذشته نبوده و افزایش درآمد اختصاصی بهزیستی از ۹۰۰ میلیون تومان به ۳ میلیارد تومان، افزایش اعتبارات تملک دارایی از مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به ۸ میلیارد تومان و اعتبارات ابلاغی نیز ۱۴۱ درصد با رشد همراه بوده است.

رضایی با تاکید بر اینکه اداره کل بهزیستی در راستای توانمندساز مددجدیان نیز اقدامات مهمی انجام داده‌ است تصریح کرد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ وام خوداشتغالی به جامعه هدف بهزیستی اعطا شده است و در بخش استخدام در دستگاههای دولتی نیز بعد از ۱۲ سال آزمون استخدامی معلولان در سطح کشور برگزار و ۴۶۰۰ نفر معلول جذب دستگاههای دولتی خواهند که سهم اردبیل ۶۳ نفر است.

وی با بیان اینکه ورود اتباع خارجی به استان اردبیل ممنوع است افزود: در استان اردبیل یک نفر از اتباع شناسایی و تحویل داده شد و در خصوص خانه‌های امن نیز این مراکز به هیچ وجه به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود و در سطح استان  تنها یک خانه امن بانوان که بصورت دولتی اداره می‌شود وجود دارد.

مدیر کل بهزیستی استان ادامه داد: ۷۲۵ مورد بازدید از منازل مددجویان داشته که در همین خصوص ببیش از یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان کمک موردی انجام شده که این رقم در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش ۲۲۸ درصدی داشته است.

رضایی مسکن مددجویان بهزیستی گفت: در خصوص متقاضیان مسکن ملی که تحت پوشش بهزیستی هستند بر حسب پیشرفت کار ودیعه مسکن پرداخت شده و اعتبارات لازم برای پرداخت در ادامه مراحل با پیشرفت کار نیز فراهم است.

کد خبر 116467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد