در رسانه|  غربالگری بینایی ۷۰ هزار کودک اردبیلی

اردبیل- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: سال گذشته ۷۰ هزار کودک در اردبیل تحت غربالگری بینایی قرار گرفتند.

حامد رضایی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: معاونت امور توانبخشی بهزیستی اردبیل در راستای گسترش چتر حمایت‌های رفاه اجتماعی، حاوی فرصت‌ها و رعایت حقوق شهروندی برای جامعه هدف خود که طیف وسیعی از افراد دارای معلولیت‌ها را شامل می‌شود، فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به مأموریت‌های این معاونت حمایت و توانبخشی نابینایان، ناشنوایان و معلولان ذهنی و حمایت و توانبخشی معلولان جسمی و حرکتی و ضایعه نخاعی را از اقدامات معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی اردبیل اعلام و خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۰ هزار و ۴۵۵ نفر خدمات توانبخشی را از بهزیستی اردبیل دریافت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه افزایش ۹۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از تأمین ۳۲۸ اندام مصنوعی با هزینه کرد ۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیارد ریال در اردبیل خبر داد و بیان کرد: در کنار این اقدامات ۳۴۴ خدمت توانبخشی به جامعه هدف با اعتبار ۸ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال ارائه شده است.

رضایی با اشاره به غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در اردبیل تصریح کرد: ۶۹ هزار و ۹۹۳ کودک با تخصیص اعتبار ۹ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال خدمات غربالگری بینایی را دریافت کرده‌اند که در این بخش نیز افزایش ۳۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه قبل شاهدیم.

وی گفت: در معاونت امور پیشگیری بهزیستی استان اردبیل علاوه بر غربالگری‌های بینایی، شنوایی و معلولیت بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ مشاوره مددکاری پیشگیری از طلاق، ۶۱ هزار مشاوره روانشناسی، ۲۲ هزار و ۵۴۲ مورد آموزش زندگی و ازدواج، ۵ هزار و ۴۲۴ مورد مشاوره تخصصی ژنتیک و ۵۲۰ مورد توانمندسازی مادران در قالب طرح همیار مادر و کودک ارائه شده است.

کد خبر 116553

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد