در رسانه| افزایش ۴۰ درصدی حق پرستاری از معولان شدید و ضایعه نخایی

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با ذکر اینکه در حال حاضر پشت نوبتی برای دریافت کمک هزینه حق پرستاری در استان اردبیل نداریم گفت: کمک هزینه حق پرستاری از معلولان شدید و ضایعه نخایی با رشد ۴۰ درصدی از ۱و نیم میلیون تومان به دو میلیون صد هزار تومان رسیده است.

حامد رضایی در نشست روایت تحول با حضور خبرنگاران در سالن شهید بهشتی استانداری اردبیل اظهار کرد: یکی از اقدامات بسیار پر رنگ دولت سیزدهم افزایش جامعه  تحت پوشش برای دریافت کمک هزینه نگهداری از افراد دارای معلولیت شدید و ضایعه نخایی بود بطوریکه افراد دریافت کننده این کمک هزینه  در استان اردبیل در انتهای دولت قبل ۵۰۰ نفر بود که اکنون با رشد چشمگیر به ۲۶۹۴ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۲ هزار و ۵۰۰ پرونده در بهزیستی اردبیل در جریان است، خاطرنشان کرد: افراد دریافت کننده مستمری در دولت سیزدهم از جهش بزرگی برخوردار بود بطوریکه ۱۴۵۰۰ مستمریبگیر استان اردبیل در سال ۱۴۰۰ به ۲۵۸۰۰ نفر در انتهای سال ۱۴۰۲ رسیده است.

رضایی با بیان اینکه اعتبارات اداره کل بهزیستی استان طی سه سال گذشته افزایش چشمگیر یافته است، گفت: اعتبارات ابلاغی ۱۴۱ درصد افزایش و اعتبارات تملک و دارایی استانی از ۵۵۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ اکنون به ۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ افزایش‌یافته است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل عنوان کرد: در راستای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و تأکید دولت سیزدهم بر این مسئله تکمیل سه ساختمان تحت تکلف بهزیستی در دستور کار قرار گرفت که اکنون دو مورد از این ساختمان‌ها در اردبیل و گرمی به بهره‌برداری رسیده و یک ساختمان دیگر در شهرستان مشکین‌شهر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.  همچنین عملیات اجرایی ساختمان دیگری نیز در خلخال از ابتدای سال شروع شده و اکنون پیشرفت ۷۰ درصدی دارد.

رضایی با بیان اینکه اقدامات بسیار مفیدی در خصوص مقابله با بحران اجتماعی کودکان کار انجام شده است، گفت: با پیگیری هایی که کارشناسان این اداره انجام دادن در طی ۵ماهه سال جاری میزان جمعیت کودکان کار در سطح استان نزولی شده به‌طوری که جمعیت این افراد از ۳۶۰ نفر در سال ۱۴۰۲ اکنون به ۲۹۹ نفر رسیده است.

کد خبر 116480

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد