تجلیل توانخواهان آسایشگاه فیاض‌بخش از اصحاب رسانه

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، تعدادی از افراد دارای معلولیت مقیم آسایشگاه فیاض‌بخش به همراه مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با حضور در تحریریه روزنامه خراسان، روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفته و از مجاهدت آنها در بیان مطالبات و خواسته‌های افراد دارای معلولیت و فرهنگسازی در راستای حضور فعال و موثر این افراد در جامعه، تقدیر کردند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این دیدار، گفت: روزنامه خراسان با توجه به سابقه یک قرنی با نفوذ ترین و مورد اعتماد ترین رسانه خراسان بزرگ است و همواره بخشی از هویت فرهنگی این خطه به شمار می رود . من صبح‌ها کار اداری‌ام را با خواندن روزنامه خراسان آغاز می‌کنم. بخشی از زندگی من از قدیم خراسان بوده است؛ البته نه فقط برای من بلکه برای همگان.

مسعود فیروزی با بیان اینکه خبرنگاران صدای رسای مردم هستند، گفت: خبرنگاران فرصت مناسبی را در اختیار دارند تا به عنوان نماینده مردم از طریق مطالبه‌گری در مسیر احیای حقوق آنها گام بردارند. نقش خبرنگاران در پیشبرد اهداف بهزیستی، فرهنگسازی و ارتقای آگاهی عمومی بسیار حائز اهمیت است. آنها از طریق قلم فاخر خود، خواسته‌ها، دغدغه‌ها و چالش‌های جامعه هدف بهزیستی که طیف وسیعی را نظیر افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، کودکان ساکن در مراکز شبه خانواده و ... را شامل می‌شوند، به درستی برای  عموم مردم معرفی و ترسیم می‌کنند و در مسیر روشنگری، اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی گام برمی‌دارند و از این طریق نقش بسزایی در افزایش کیفیت زندگی و بهبود وضعیت این عزیزان ایفا می‌نمایند. آنها از دردهای کسانی می‌نویسند که ممکن است خودشان امکان مطالبه‌گری نداشته باشند.
 در انتهای دیدار، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ضمن انتقاد از عدم مناسب‌سازی محیط روزنامه خراسان جهت حضور افراد دارای معلولیت، گفت: مناسب‌سازی محیط عمومی باید به عنوان یک مطالبه اصلی که زمینه‌ساز حضور موثر و فعال افراد دارای معلولیت در جامعه می‌شود از ناحیه رسانه همواره مطرح شود و به عنوان یک مطالبه عمومی درآید و در این راستا فرهنگسازی‌های لازم انجام گیرد. به همین منظور توقع داریم که اصحاب رسانه در این موضوع پیشتاز باشند و محیط کار خود را برای حضور جانبازان، افراد سالمند، افراد دارای معلولیت و.. مناسب‌سازی نمایند. فرض کنید یک خبرنگار نخبه دارای معلولیت، به دلیل عدم مناسب‌سازی و عدم وجود یک بالابر یا آسانسور امکان اشتغال در محیط‌هایی از این قبیل را از دست می‍‌دهد. در راستای مناسب‌سازی هر کمکی که نیاز داشته باشید، بهزیستی همراه شماست.

کد خبر 114764

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد