یک هزار و ۵۰۲ مرکز و موسسه غیردولتی، بازوان قدرتمند بهزیستی در ارائه خدمت

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ضمن گرامیداشت هفته تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی، گفت: تمام فعالیت‌ها و اهداف سازمان بهزیستی ذات مشارکت‌جویانه دارد و بدون مشارکت‌های مردمی به سر منزل مقصود نمی‌رسیم. اساسا بدون برخورداری از جامعه مدنی قدرتمند و پویا نمی‌توان انتظار داشت که دولت به‌عنوان تنها نیروی موثر در توسعه گام‌هایی پایدار برای بهبود شرایط اجتماعی بردارد و سازمان بهزیستی در تلاش است تا بتواند هدایت برنامه‌های فقرزدایی و خوداتکایی محرومان جامعه را با مشارکت مردم در دست بگیرد.

مسعود فیروزی افزود: درحال حاضر  یک هزار و 502 مرکز و موسسه غیردولتی تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی به عنوان بازوان قدرتمند بهزیستی این سازمان را در پیشبرد اهداف و خدمت به جامعه هدف یاری می‌کنند. این مجموعه‌ها شامل مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد، انجمن‌ها و خیریه‌ها، مراکز خدمات مشاوره اجتماعی، مراکز مثبت زندگی، مراکز توانبخشی معلولین، مراکز نگهداری شبانه روزی کودکان بی‌سرپرست، مراکز توانبخشی و نگهداری سالمندان، کلینیک‌ و اورژانس های مددکاری اجتماعی، مراکز توانبخشی و درمان بیماران روانی مزمن، مراکز حرفه آموزی معلولین، مراکز خدمات مشاوره زنتیک، خانه سلامت دختران و زنان می‌شود که ماهیت و نوع خدمات این مراکز بسیار متنوع و گسترده است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌افزایی در حل مسائل و مرتفع‌کردن نیازهای موجود در کنار تلاش برای به حداقل رساندن مساله تعارض منافع از کلیدی‌ترین مولفه‌های فعالیت‌های تشکلی است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ضمن تاکید بر اینکه گروه‌های جهادی و مردم‌نهاد شریک بهزیستی در حمایت از مددجویان این سازمان هستند، گفت: درحال‌حاضر تمامی ادارات بهزیستی در شهرستان‌ها تشکیل گروه جهادی داده‌اند و از این طریق در راستای جلب مشارکت‌ها و کمک‌های مردمی و همینطور خدمت‌رسانی به جامعه هدف اقدام می‌نمایند. مشارکت، گستره‌ی بسیار وسیعی دارد و منظور فقط مشارکت مالی نیست و طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، محیط زیستی و امور خیریه را در بر می‌گیرد.گروه‌های جهادی بسیاری با حمایت سپاه پاسداران، بسیج، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، آستان قدس رضوی و... به ارائه خدمات مختلفی از قبیل ساخت مسکن، مرمت و مناسب‌سازی منازل مددجویان، برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان، توزیع وسایل کمک توانبخشی و بسته‌های معیشتی، ارائه خدمات درمانی، توزیع لوازم ضروری زندگی، تهیه جهیزیه و سیسمونی، اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی و... در تمامی شهرستان‌های استان خراسان رضوی می‌پردازند.

کد خبر 115158

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد