برگزاری کارگروه قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در استان

کارگروه قانون حمایت از افراد دارای معلولیت با حضور نمایندگان دستگاه های مشمول قانون و تشکل های غیردولتی توانبخشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان؛ کارگروه قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت با حضور دکتر منطقی مدیرکل بهزیستی استان، دکتر راستگو معاون نظارت و پیگیری حقوق عامه دادستان مرکز استان، نمایندگان دستگاه های مشمول قانون و تشکل های غیردولتی توانبخشی و به ریاست دکتر میراج معاون توانبخشی بهزیستی استان در سالن شهید شاهورانی اداره کل بهزیستی برگزار گردید.

مدیرکل بهزیستی استان در این نشست ضمن تشکر از حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی اذعان داشتند: اجرای قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت نقش بسزایی در بهبود شرایط زندگی این قشر دارد و می‌تواند در ارتقا سطح توانمندی آنها با ایجاد فرصت‌های برابر موثر باشد. به طور مثال برگزاری آزمون اختصاصی ویژه افراد دارای معلولیت که برای نخستین بار با نگاه ویژه رئیس جمهور شهید در کشور برگزار شد، رویداد مهمی  که سال‌ها مغفول مانده بود.

محمود منطقی از خلاء های قانونی در نگاه جامعه هدف سخن گفتند و اظهار داشتند: قوانین نیاز به آراست و ویراست، توجه و اهتمامی دارد که افراد باید انجام دهند تا دستگاه‌ها در آن همسویی برای اجرا داشته باشند. و با انعکاس نظرات در مراحل بازنگری بندهای قانونی جمع بندی و دولت ساز و کار اجرائی را بررسی خواهد کرد.

همچنین در ادامه: معاون نظارت و پیگیری حقوق عامه دادستان مرکز استان ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل بهزیستی استان به منظور پیگیری تعامل و همکاری دو جانبه از گستردگی مقولات حقوق عامه سخن گفتند و افزودند: یکی از معاونت های دادستانی کل کشور معاونت حقوق عامه می باشد که دو وظیفه بسیار مهم صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی را بر عهده دارد.

راستگو با اعلام آمادگی دادستانی مرکز استان و معاونت حقوق عامه جهت همکاری، تعامل و هم افزایی با اداره کل بهزیستی استان و به ویژه جامعه هدف تحت نظارت خاطر نشان کردند:  مردم خواسته‌های متنوع و متکثری دارند که در بازدید مسئولان این خواسته‌ها را عنوان می‌کنند و این مطالبات مقطعی حل می‌شوند اما اگر تبدیل به مطالبه عمومی ‌شده و پیگیری شوند، عدالت عمومی محقق شده و به امید خدا با پیگیری آن مسئله بطور کل حل می‌شود.

معاون دادستان با اشاره به ارتقاء رویکرد دستگاه قضا و نگاه پیشگیرانه از وقوع جرم، صیانت از حقوق تاکید کردند: با حداکثر توان آماده هستیم تا بتوانیم در جهت رسیدن به اهداف مشترک که همانا رفع موانع و مشکلات جامعه، جلب رضایت مردم و ارتقا حکمرانی است دست یابیم  و لازمه این امر این است که نیازهای شما به ما اعلام و در موارد مشخص اطلاعات و آمار در اختیار مدعی العموم قرار گیرد تا بتوانند به خوبی  قانون را اجرایی نمایند.

گفتنی است پیش از این معاون توانبخشی بهزیستی استان ضمن تشریح قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت پیرامون اهمیت و ضرورت اجرای این قانون نیز سخن گفتند و افزودند: مطابق ماده ۳۲ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، کلیه دستگاه‌ها موظفند که گزارش اقدامات خود را در خصوص قانون حمایت از افراد دارای معلولیت به صورت مشروط به سازمان بهزیستی ارائه دهند.

در ادامه پس از بررسی احکام عمومی و اختصاصی هریک از دستگاه های عضو؛ مطالبات، چالش ها و موانع موجود توسط تشکل ها و انجمن های افراد دارای معلولیت مطرح گردید.

کد خبر 114658

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد