دیدار مدیرکل و جمعی از اعضای شورای معاونین بهزیستی استان با استاندار سمنان

به مناسبت هفته گرامیداشت تاسیس سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل، شورای معاونین و جمعی از کارشناسان اداره کل بهزیستی استان با مهندس هاشمی استاندار سمنان دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، به مناسبت هفته گرامیداشت تاسیس سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل، شورای معاونین و جمعی از کارشناسان اداره کل بهزیستی استان با مهندس هاشمی استاندار سمنان دیدار کردند.

در این دیدار که در دفتر استاندار انجام شد، مهندس هاشمی استاندار سمنان ضمن تبریک هفته بهزیستی گفتند: نگاه محبت آمیز همراه با کرامت و رسیدگی به امور محرومین و نیازمندان همواره مدنظر رئیس جمهور شهید، آیت الله رئیسی و دولت سیزدهم قرار داشت. اقدامات، تلاش ها و زحمات در حوزه رسیدگی به امور جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی، کاری دلی بوده و با صبوری باید به سرانجام برسد.

استاندار سمنان خاطر نشان کردند: در حوزه توانمندسازی و توجه به جامعه محرومین، باید اقدامات مطلوب و موثری در دستور کار باشد. بکارگیری معلولان در پست های سازمانی در قالب ۳ درصد استخدامی از سوی دولت سیزدهم با اجرای آزمون استخدامی گامی موثر در توانمندسازی جامعه محرومین و معلولان بود.

مهندس هاشمی در پایان افزودند: انشالله در دولت چهاردهم به ریاست دکتر پزشکیان نیز با نگاه مثبت و رویکرد مطلوب موجود، خانواده بی بضاعت، محرومان و جامعه هدف بهزیستی همچنان در اولویت خواهد بود.

گفتنی است در ابتدای این نشست دکتر منطقی مدیر کل بهزیستی استان گزارشی از آخرین وضعیت این سازمان و خدمات رسانی به توانخواهان استان ارائه نمودند.

محمود منطقی با اشاره به اینکه حفظ عزت و کرامت مددجویان استان همواره در اولویت کاری قرار دارد افزودند: با اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم، در حال حاضر پشت نوبت دریافت مستمری تحت پوشش بهزیستی وجود نداشته و حق پرستاری ها و حمایت های مالی نیز تقویت شده است و تمامی دهک های یک تا سه تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان تاکید کردند: اعتبارات در حوزه بهزیستی استان با نگاه مثبت برای خدمت به جامعه هدف، بالغ بر ۶ برابر افزایش یافته و ظرفیت پست سازمانی در قالب ۳ درصد استخدامی معلولان در دستگاه های اجرایی در دولت سیزدهم احصاء و در سطح کشور اجرایی شد.

وی همچنین: از  سال ۱۴۰۰ اعتبار مجموعه بهزیستی استان۸۷ میلیارد تومان، سال ۱۴۰۱، بالغ بر ۱۰۴ میلیارد و در سال ۱۴۰۲ به ۲۰۸ میلیارد تومان رسید. مشارکت های نقدی مردمی در استان طی ۳ سال گذشته بالغ بر ۳ هزار درصد رشد داشته که توانستیم رتبه سوم کشوری را بدست آوریم.

منطقی از ۳۶ مورد بازگشت به خانواده و ۳۴ مورد فرزندخواندگی در سال گذشته در استان خبر دادند: حمایت از فرزندان بی سرپرست تحت پوشش مجموعه بهزیستی استان در حوزه ورزشی به صورت مطلوب در دستور کار قرار گرفت که شاهد موفقیت ها و کسب مدال و قهرمانی در این بخش بودیم.

کد خبر 113049

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد