در رسانه | مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خبر داد:
پردیس توانمندسازی معلولان در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از راه‌اندازی پردیس توانمندسازی معلولان در اردبیل خبر داد و گفت: ۴۰ هزار و ۱۵۸ فقره پرونده مربوط به خانوارهای تحت پوشش بهزیستی در استان اردبیل تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ابصارخبر»،  حامد رضایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات سازمان بهزیستی استان اردبیل پرداخت و گفت: ۴۰ هزار و ۱۵۸ فقره پرونده مربوط به خانوارهای تحت پوشش بهزیستی در استان اردبیل تشکیل شده که از این تعداد ۲۶ هزار و ۱۹۰ نفر از این تعداد، مستمری‌بگیر هستند و بقیه خدمات غیرمستمری دریافت می‌کنند.

وی از راه‌اندازی پردیس توانمندسازی معلولان در اردبیل خبر داد و گفت: این پردیس شامل اتاق‌های خاص پرورش ایده، فروشگاه، مرکز تفریحی و سفره خانه سنتی با مدیریت جامعه هدف خواهد بود و برای سازمان بهزیستی نیز درآمدزایی خواهد داشت.

رضایی به اقدامات زیربنایی و مهم در حوزه‌های زیرساختی این اداره‌کل اشاره کرد و گفت: در این راستا توانمندسازی معلولان، اشتغالزایی، خدمات‌رسانی به جامعه هدف و تامین و تقویت نیروی انسانی انجام داده است.

وی افزود: در حوزه تامین و توسعه زیرساخت‌های بهزیستی نیز آمفی‌تئاتر مناسب‌سازی شده ویژه معلولان با ۵۰ میلیارد ریال هزینه در مرکز استان احداث شده و ساختمان‌های نیمه تمام مانند مرکز توانبخشی شهرستان گرمی با ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه، ساختمان اداره کل بهزیستی احداث و تکمیل شده است و احداث ساختمان قره درویش مشگین شهر نیز که از سال ۸۶ آغاز و با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی راکد مانده بود، امروز به بالای ۷۰ درصد پیشرفت رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در حوزه کمک‌های مردمی در یک سال گذشته بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال کمک جمع‌آوری شده است و یکی از خیران نامدار استان اردبیل، آپارتمان خود را در تهران فروخته و صرف تامین هزینه ساخت یکی از مراکز بهزیستی استان کرده و فاز دوم مرکز توانبخشی اردبیل به زودی با ظرفیت پذیرش ۵۰ نفر فعال خواهد شد.

 رضایی به حوزه اشتغال نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه اشتغالزایی جامعه هدف بهزیستی استان اردبیل نیز بیش از ۱۰۰ درصد برنامه‌های اشتغال و مسکن محقق شده است به نحوی که در سال ۱۴۰۱ در سطح استان ۱۰۲ واحد مسکن ساخته و تحویل داده شده بود اما در سال ۱۴۰۲ تا امروز، ۱۹۸ واحد مسکن احداث و به جامعه هدف تحویل داده شده و بیش از ۵۰۰ واحد نیز در حال احداث است و علاوه بر اینها یکهزار واحد نیز در طرح نهضت ملی مسکن برای جامعه هدف بهزیستی استان منظور کرده ایم.

وی گفت: در حوزه خدمات‌رسانی به جامعه هدف نیز بهزیستی استان اردبیل خوشبختانه پشت نوبت دریافت مستمری نداریم و ارتباطات با جامعه هدف را گسترش داده‌ بطوریکه طی یکسال گذشته ۷۰۰ بار از منازل مددجویان سرکشی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: در خصوص مناسب سازی اماکن عمومی برای شرایط جسمی معلولان، تفاهم نامه ای با بسیج سازندگی منعقد کرده ایم و هم از کمک‌های مالی بسیج سازندگی برخوردار خواهیم شد و هم هزینه‌های ما در پروژه‌های مناسب سازی اماکن عمومی کاهش خواهد یافت و حدود ۲۰۰ پروژه مناسب سازی از جمله مناسب سازی سرویس‌های بهداشتی جامعه هدف در استان محقق شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: در حوزه توانبخشی مبتنی بر جامعه، موسوم به طرح «سی بی آر» بیش از ۵۰۰ نفر در جشنواره‌های بومی محلی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان درخشیده و همچنین از سرآمدان بهزیستی در بخش‌های ورزشی، هنری، علمی، ادبی و فرهنگی با اجرای برنامه‌های مختلف، با حضور مسئولان کشوری و استانی تجلیل شده است.

کد خبر 113752

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد