در رسانه| خدمت به محرومان جامعه در اولویت باشد

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان با تاکید بر خدمت به محرومان، گفت: از جمله مسائل مهم مدیران، روسا و مسوولان استان باید حمایت از نیازمندان و محرومان باشد که از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز شنبه در دیدار کارکنان بهزیستی استان زنجان به مناسبت هفته بهزیستی با تبریک این هفته، افزود: همه روز سال برای کارکنان و پرسنل این اداره کل، روز بهزیستی است.

 وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم صورت گرفته در اوایل پس از پیروزی انقلاب اسلامی ادغام دستگاه های حمایتی بود، اضافه کرد: نهادهایی تحت عنوان کمیته امداد و بهزیستی برای کمک و یاری به نیازمندان در سطح کشور تشکیل شد.

خاتمی با اشاره به نامه ۵۳ نهج البلاغه، ادامه داد: در این خصوص به تکریم و کرامت توجه شده، هر چند امام علی به خصوصیات انتخاب مدیران اشاره کرده، اما  رسیدگی به مشکلات محرومین را اولویت قرار داده است.

وی با بیان اینکه محرومین به لحاظ داشتن محرومیت سخنانی خشن و تلخ را بر زبان جاری می کنند، اضافه کرد: در صورت برخورد با چنین افرادی باید آنان را تحمل کرد و مهربانانه به مشکلات و سخنان آنان گوش داد.

امام جمعه شهر زنجان با بیان اینکه بودجه دولتی برای رسیدگی به مشکلات محدود است، ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت های خیرین می تواند بسیار راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی نگهداری سالمندان با مشکلات بسیار دشوار شده است، گفت: افزایش امید به زندگی، طول عمر انسان ها را افزایش داده و در آینده نیز میزان زاد و ولد نیز کاهشی خواهد شد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه کاهش جمعیت یکی از برنامه های دشمنان است، ادامه داد: فرزندآوری مورد توجه باشد، هر چند برخی ها معتقدند شرایط اقتصادی مساله دار شده اما به فرموده قرآن، خداوند روزی رسان است.

 مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل، گفت: حدود ۳۰ هزار خانوار با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش این نهاد قرار دارند که ۲۰ هزار نفر آن از جامعه معلولان هستند.

روح الله خدابنده لو اظهار داشت: ۶۴ درصد افراد تحت پوشش مستمری بگیر و ۳۶ درصد از سایر خدمات بهره‌مند هستند.

این مسوول با بیان اینکه این اداره کل ماهیانه ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه به صورت نقدی و غیر نقدی به جامعه هدف پرداخت می کند، ادامه داد: با کارهای انجام گرفته پشت نوبتی مستمری بگیر نداریم و در مدت یکماه برای متقاضیان پرونده تشکیل می شود.

خدابنده لو گفت: سال گذشته ۳۸ دستگاه ویلچر برقی هر عدد به ارزش ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون ریال و ۳۴۹ صندلی چرخدار معمولی به متقاضیان واجد شرایط تحویل داده شد.

وی با بیان ینکه این اداره کل در سال گذشته ۱۵ میلیارد ریال هزینه سعمک پرداخت کرد، اظهار داشت:در زمان حاضر هیچ پشت نوبتی برای دریافت سمعک نداریم.

این مسوول با بیان اینکه طی سال گذشته ۹۹۸ مورد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش ایجاد شد، خاطر نشان کرد: طی سال گذشته، ۱۹ میلیارد ریال کمک موردی به گروه های هدف انجام گرفت.

کد خبر 112431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد