در رسانه| ۳۰ هزار خانوار زنجانی تحت پوشش خدمات بهزیستی‌اند

ایسنا/زنجان مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: هشت درصد جمعیت استان زنجان یعنی بیش از ۳۰ هزار خانوار (کل خانوار با پرونده‌های فعال و غیرفعال) زنجانی تحت پوشش خدمات بهزیستی استان هستند.

روح‌الله خدابنده‌لو امروز (یکشنبه، ۳۱ تیر ماه) در نشست خبری با اشاره به اینکه ۱۹ هزار و ۲۸۲ خانوار تحت پوشش بهزیستی استان مستمری دریافت می‌کنند، یعنی به عبارتی ۶۳ درصد مستمری‌بگیرند و ۳۷ درصد بقیه از سایر خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند، اظهار کرد: توجه وظایف قانونی سازمان بهزیستی در حمایت و رسیدگی به امور مددجویان و توان‌خواهان تحت پوشش و لزوم توجه ویژه به جذب مشارکت‌های مردمی ضروری است و با بهره‌گیری از توان آحاد جامعه از طریق جذب کمک و حمایت‌های مادی و معنوی عامه مردم و خیرین شرایط رشد و بالندگی معنوی، اجتماعی و اقتصادی جامعه هدف بهزیستی فراهم خواهد شد. 

وی با اشاره به ماموریت و فعالیت‌های دفتر اشتغال، بیان کرد: حمایت از اشتغال ایجادشده جامعه هدف که موجب پایداری و تثبت اشتغال می‌شود ضروری است. در این راستا در سه ماه نخست امسال، ۱۱۹ شغل و سال گذشته ۹۹۸ مورد اشتغال‌زایی توسط این دفتر انجام شده است. 

خدابنده‌لو با اشاره به اقدامات شاخص در حوزه مسکن بهزیستی استان زنجان، گفت: در سه ماه نخست امسال ۱۰ واحد و سال گذشته ۱۵۰ واحد مسکن به مددجویان واجد شرایط واگذار شده و همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه مسکن برای ۲۱۳ خانوار پرداخت شده است. 

وی با اشاره به ماموریت و فعالیت‌های دبیرخانه کمسیون ماده ۲۶ نیز ادامه داد: تعداد کل موسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی ۱۷ موسسه و ۱۸۷ مورد مرکز، انجمن، موسسه غیردولتی و خیریه‌های تحت پوشش است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه در سه ماه نخست سال مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی مردمی نزدیک به دو میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک مردمی در استان جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه در حوزه توانبخشی اکنون ۱۹ هزار ۳۳۱ پرونده معلولیت (با احتساب کمیسیون پزشکی) ثبت‌شده تحت حمایت سازمان وجود دارد، گفت: ۹۱ درصد این افراد یعنی ۱۷ هزار و ۵۰۷ خانوار از معلولان مستمری‌بگیر سازمان هستند. 

خدابنده‌لو با بیان اینکه از تعداد کل معلولان، ۳۵۴ فرد معلول ضایعه نخاعی بوده است که به این افراد خدمات ویژه شامل ارائه خدمات توانپزشکی، حق پرستاری و سایر خدمات مددکاری ارائه می‌شود، بیان کرد: بقیه معلولان تحت پوشش شامل ۹ درصد باقی‌مانده با توجه به عدم شرایط احراز دریافت مستمری از خدمات مددکاری، مشاوره‌های تخصصی و سایر برنامه‌های سازمان بهره‌مند می‌شوند. 

وی با بیان اینکه ۷۶۸ نفر مددجوی نگهداری‌شده در مراکز شبانه‌روزی در استان داریم، افزود: مددجویان معلول بهره‌مند از وسیله کمک توانبخشی در سه ماه نخست امسال ۲۷۲ نفر بودند که این میزان درکل سال گذشته ۱۱۲۰ نفر بود.

کد خبر 112452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد