در رسانه| بهره مندی ۳۵۴ معلول ضایعه نخاعی از خدمات بهزیستی زنجان

مدیرکل سازمان بهزیستی استان زنجان، با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹ هزار  و ۳۳۱ پرونده معلولیت ثبت شده تحت حمایت بهزیستی استان زنجان هستند، گفت: از تعداد کل معلولین ۳۵۴ فرد معلول ضایعه نخاعی از خدمات ویژه خدمات توان پزشکی ، حق پرستاری و سایر خدمات مددکاری این سازمان بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، روح اله خدابنده لو صبح  روز یکشنبه(۳۱ تیرماه) در نشست  خبری با اصحاب رسانه استان زنجان، بمناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی، با بیان اینکه ۸ درصد خانوار استان زنجان به تعداد ۳۰ هزار و ۴۳۳ خانوار تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۱۹ هزار و ۲۸۲ خانوار مستمری دریافت میکنند که به عبارتی ۶۳ درصد مستمری بگیر هستند و مابقی از سایر خدمات این سازمان بهره مند هستند.

وی با توجه به وظایف قانونی سازمان بهزیستی در حمایت و رسیدگی به امور مددجویان و توانخواهان در حوزه اشتغال افزود: در سال گذشته ۹۹۸ مورد اشتغال ایجاد شد و در طی سه ماهه سال جاری ۱۱۹ مورد براب افراد تحت پوشش این سازمان ایجاد شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، تصریح کرد: همچنین در سال گذشته ۸۷۹ نفر از افراد دارای معلولیت و ۲۴۱ نفر از نیازمندان تحت پوشش از مشوق های بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی نیازمندان بهره مند شده اند.

خدابنده لو با اشاره به اینکه بهزیستی در کنار تامین سایر نیازمندی های خانواده های تحت پوشش با اجرای اقدامات متناسب و با استفاده از منابع دولتی و همچنین استفاده از ظرفیت خیرین ک سایر نهادها و ارگان های مختلف  نسبت به  تامین مسکن مناسب برای خانواده های تحت پوشش اقدام می کند، گفت: در سه ماهه اول جاری ۱۰ واحد و در  سال گذشته نیز ۱۵۰ واحد مسکن به مددجویان واجد شرایط واگذار شده است.


وی با بیان اینکه  جذب مشارکت های مردمی در رفع مشکلات مددجویان نقش بسزایی داشته و کلیه نذورات نقدی و نقدی اهدایی از سوی خیرین بین نیازمندان، اقشار آسیب پذیر و جامعه هدف بهزینی در اسرع وقت توزیع میشود، بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۹ میلیارد و ششصد میلیون تومان میزان مشارکت های مردمی بوده که در سه ماهه اول سال جاری نزدیک به ۲ میلیارد تومان از محل میزان مشارکت های مردمی جمع آوری شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹ هزار  و ۳۳۱ پرونده معلولیت با احتساب کمیسیون پزشکی ثبت شده تحت حمایت بهزیستی استان زنجان هستند، افزود: از تعداد کل معلولین ۳۵۴ فرد معلول ضایعه نخاعی است کا از خدمات ویژه خدمات توان پزشکی ، حق پرستاری و سایر خدمات مددکاری این سازمان بهره مند می شوند.

خدابنده لو با اشاره به برنامه پیشگیری از معلولیت های این سازمان اظهار کرد: در این راستا طی سه ماهه سال جاری ۶۳۷ کودک مورد غربالگری تنبلی چشم و یک هزار و ۹۳۴ نوزاد نیز مورد غربالگری شنوایی  در ۲۶ پایگاه ثابت و سیار در سطح استان زنجان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه ۲۷ مرکز و دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی حضوری دولتی و غیر دولتی در سطح استان زنجان فعال است، اظهار کرد: از این تعداد ۹ مرکر به صورت تخصصی در زمینه های خانواده و ازدواج، کودکان با نیازهای ویژه تحصیلی تربیتی، کودک و نوجوان، سلامت جنسی خدمات ارائه می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، با اشاره به خط مشاوره ۱۴۸۰ این سازمان بیان کرد: این خط مشاوره از ۸ صبح تا ۱۲ شب آماده ارائه خدمات مشاوره ای به همشهریان زنجانی است که در طی سه ماهه اول سال جاری ۴ هزار و ۷۴۴ تماس موفق برقرار شده است.

کد خبر 112454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد