در رسانه| ۲۷ مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی حضوری دولتی و غیر دولتی در سطح استان فعال است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی حضوری دولتی و غیر دولتی در سطح استان فعال است که ۹ مرکز به صورت تخصصی در زمینه های خانواده و ازدواج، کودکان با نیازهای ویژه تحصیلی و تربیتی و کودک و نوجوان ارائه می‌کند.

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان،روح‌الله خدابنده‌لو در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۸ درصد خانوارهای استان زنجان به تعداد ۳۰۴۳۳ خانوار تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند.

وی افزود:سازمان بهزیستی در سه ماهه اول ۱۴۰۳ حدود ۱۱۹ شغل ایجاد و در سال ۱۴۰۲ نیز ۹۹۸ مورد شغل در استان ایجاد شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان بیان کرد: در سال گذشته ۸۷۹ نفر از افراد دارای معلولیت و ۲۴۱ نفر از نیازمندان تحت پوشش از مشوق‌های بیمه‌های خویش فرمایی و کارفرمایی نیازمندان تثبیتی و جدید بهره‌مند شدند.

وی به تامین مسکن مناسب برای خانواده‌های تحت پوشش اشاره کرد و گفت:سال گذشته ۱۵۰ واحد مسکن به مددجویان واجد شرایط واگذار شده است و در سه ماهه اول سال جاری نیست ۱۰ واحد واگذار شده است.

خدابنده‌لو به حوزه توانبخشی اشاره کرد و گفت: در این حوزه در حال حاضر ۱۹۳۳۱ پرونده معلولیت ثبت شده است و ۹۱ درصد این افراد از معلولین مستمری بگیر سازمان هستند.

وی در ادامه افزود: تعداد کارت‌های صادر شده برای معلولین در سه ماه اول سال ۵۸۰ عدد بوده و تعداد مددجویان بهره‌مند از کمک هزینه کاشت حلزون در سال گذشته ۱۳۷ مورد ثبت شده است.

خدابنده‌لو با بیان اینکه تعداد مددجویان معلول بهره‌مند از وسیله کمک توانبخشی در سه ماه اول ۲۷۲ نفر در سال گذشته یک هزار و ۱۳۰ نفر است تاکید کرد: تعداد مددجویان معلول تحت پوشش فعالیت حق پرستاری معلولین ضایعه نخاعی ۳۵۴ مورد بود.

وی عنوان کرد: غربالگری تنبلی چشم در سه ماه اول ۶۳۷ در ۲۶ پایگاه ثابت و سیار در سال گذشته ۴۸ هزار و ۶۸ کودک از نظر سلامت بینایی معاینه شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان اضافه کرد: غربالگری شنوایی نوزادان در سه ماه اول یک هزار و ۹۳۴ نوزاد در سال گذشته ۱۳ هزار و ۳۶۸ نوزاد ثبت شده است.

خدابنده‌لو افزود: ۲۷ مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی حضوری دولتی و غیر دولتی در سطح استان فعال است که ۹ مرکز به صورت تخصصی در زمینه های خانواده و ازدواج، کودکان با نیازهای ویژه تحصیلی و تربیتی و کودک و نوجوان ارائه می‌کند.

وی گفت: خط مشاوره ۱۴۸۰ از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای در خصوص مسائل مختلف از جمله کودکان و نوجوانان، مسائل تحصیلی، تربیتی، خانوادگی‌، پیش از ازدواج، اضطراب و وسواس، اعتیاد است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ابراز کرد: در سه ماه اول ۴ هزار و ۷۴۴ تماس موفق با خط مشاوره انجام شده است و در سال گذشته بیش از ۱۸ هزار تماس موفق بر قرار شده است.

وی به سامانه‌ها و خدمات غیر حضوری بهزیستی برای شهروندان اشاره کرد و گفت: این خدمات برای سهولت مشاوره یا ارائه خدمات در اختیار شهروندان می‌باشد و سامانه معبر و سامانه غربالگری طیف اوتیسم جز این موارد هستند.

کد خبر 112721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد