در رسانه| برگزاری آزمون استخدامی ویژه توانخواهان یادگار شهید جمهور است

به گزارش خبرگزاری تابناک؛ یک روز خاص در دانشگاه فردوسی مشهد که قرار است اتفاقی بزرگ برای نخستین بار در آن رقم بخورد. ساعت ۸ صبح است. بعد از دو بار دور زدن کامل دانشگاه، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی را پیدا میکنم. محل آزمون ویژه‌ای که امروز قرار است انجام بشود. باید یادم بماند در مورد مکانی که برای آزمون در نظر گرفته شده پیشنهاد بدهم برای سال‌های بعد، ساختمان حتی‌المقدور محلی باشد که به مترو نزدیک باشد. خدا را شکر می‌کنم که پیش از رفتن متقاضیان آزمون به داخل سالن به اینجا رسیدم و می‌توانم با آنها گفتگویی داشته باشم، اما لحظاتی بعد متوجه می‌شوم این جمعیت به عنوان همراهی، عزیزانشان را بدرقه و راهی آزمون کرده‌اند

از میان جمعیت، مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی و چند تن دیگر از مسئولان این نهاد را می‌بینم که یک لحظه آرام و قرار ندارند و مدام پاسخگوی مراجعانی هستند که به آنها مراجعه می‌کنند. لحظه‌ای که دکتر فیروزی به قصد سرکشی از محل آزمون ‌می‌خواهد وارد سالن شود، خودم را به آنجا می‌رسانم.
کنار درب ورودی چند نفر که کارشان بازرسی افراد و هدایت آنها به داخل سالن است، ایستاده‌اند، از آقای مدیر کل می‌خواهند گوشی همراهش را تحویل دهد و او لبخند می‌زند، تصویربردار همراهمان ایشان را معرفی می‌کند و در نهایت ما را به داخل راهنمایی می‌کنند...
دکتر فیروزی از همان بدو ورود با همه خوش و بش می‌کند در عین حال که خیلی ها را با اسم کوچک صدا می‌زند و از برخی نتیجه کاری که قبلاً بابت آن به او مراجعه کرده بودند را می‌پرسد.
برایم جالب است که یک مدیر در مجموعه‌ای با انبوهی از مراجع کننده، چگونه فرصت می‌کند به به یاد سپردن اسامی افراد و حتی وضعیت خانوادگی و مشکلات آنها..
دکتر فیروزی که متوجه تعجب من شده است در مسیر می‌گوید من روزانه ساعتی از وقتم را به پاسخگویی تماس‌ها و پیام‌های این بچه‌ها می‌گذرانم و من می‌گویم ای کاش اگر واقعیت دارد همه مدیران مثل شما باشند.
کم کم به زمان آغاز آزمون نزدیک می‌شویم تقریبا در هر کلاس و سالن چند نفر با دیدن او سراغش می‌آیند و از مشکلاتشان می‌گویند. اما لحظه ای بعد...
یکی از متقاضیان که دکتر فیروزی او را به خوبی به خاطر دارد و می‌شناسد خودش را به ما می‌رساند و پس از بیان خواسته‌اش می‌گوید شماره شما را که دارم فردا خودم تماس می‌گیرم... فیروزی به سمت من برمی‌گردد و لبخند می‌زند و اینبار من سکوت می‌کنم.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در حاشیه برگزاری نخستین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت اظهار کرد: این آزمون به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز در ۴۵ دستگاه اجرایی استان با حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت استان برگزار می‌شود که از بین آنها ۳۱۳ نفر سهمیه استخدامی استان خراسان رضوی می‌باشند.
دکتر مسعود فیروزی ضمن تاکید بر اجرای ماده ماده ۱۵ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اظهار کرد: بر این اساس باید سه درصد از استخدام‌ها در هر آزمون استخدامی به این افراد تخصیص پیدا میکرده که تا کنون به دلایل مختلف این امر انجام نشده است. گاهی تعداد افراد براساس رشته‌های موردنیاز به حدنصاب نرسیده و یا افراد به دلایل مختلف در مصاحبه‌ها رد می‌شدند، به همین دلیل اگر در هر آزمون استخدامی به سهمیه سه درصد نمی‌رسیدند، این موضوع منتفی می‌شد.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در دولت شهید رئیسی قرار بر این شد که بابت ۱۰ دوره آزمونی که در گذشته برگزار و سهمیه استخدام معلولان به طور کامل اجرا نشده است آزمونی ویژه افراد دارای معلولیت برگزار شود تا به این ترتیب همه سهمیه سه درصد پذیرش شوند.

فیروزی یادآور شد: در دولت شهید آیت الله رئیسی بنا شد تمامی سهمیه‌های سه درصد استخدام معلولان در هر دستگاه اجرایی اگر به حدنصاب نرسید، برای دوره بعد ذخیره شود، مانند آزمونی که در دوره قبل برگزار شد که اگر هر دستگاهی سه درصدش به حدنصاب نمی‌رسید این سهمیه از بین نمی‌رفت و برای آزمون بعدی ذخیره و لحاظ می‌شد.

شرکت یک هزار و ۱۱ نفر از توانخواهان بهزیستی خراسان رضوی در آزمون

معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی نیز با بیان اینکه اولین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت هم اکنون( ١۷خردادماه) همزمان با سایر استان‌ها در استان خراسان رضوی و به‌صورت متمرکز در شهرستان مشهد در حال برگزاری است اظهار کرد: حدود یک هزار و ۱۱ نفر از توانخواهان تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.
عدالت جو با بیان اینکه جهاد دانشگاهی متولی برگزاری این آزمون است خاطر نشان کرد: بهزیستی در مرحله اطلاع رسانی و تامین نیازهای عزیزان توان یاب حداکثر کوشش خود را کرده است تا این آزمون باکیفیت‌ هرچه بیشتر انجام شود.
عدالت جو در خصوص تمهیدات فراهم شده در راستای برگزاری هرچه بهتر این آزمون بیان کرد: توانخواهانی که بنا به تشخیص مددکاران نیاز به حمایت داشته و در زمینه ایاب و ذهاب یا اسکان با مشکل مواجه بودند، تمهیدات لازم در راستای انتقال آنها و همینطور تامین اسکان آنها در مشهد توسط بهزیستی صورت گرفته است.
وی افزود: تهیه پک پذیرایی، پک آموزشی و لوازم تحریربه توانخواهان در هنگام ورود به محل آزمون و نیز توزیع پک فرهنگی به این عزیزان از دیگر اقداماتی است که توسط بهزیستی انجام گرفته است.
معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه سهمیه کلیه دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی در نخستین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت 313 نفر است، عنوان کرد: 21 نفر از این عزیزان از طریق این آزمون، جذب بهزیستی خراسان رضوی خواهند شد.
عدالت جو افزود: حدود نیمی از شرکت کنندگان در آزمون از شهرستان مشهد بوده و نیمی دیگر از تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی می‌باشند که شهرستان‌های سبزوار، نیشابور و تربت جام در مقایسه با دیگر شهرستان‌ها بیشترین شرکت کنندگان در آزمون را دارند.

تاکید شهید آیت الله رئیسی برای برگزاری آزمون استخدامی ویژه معلولان

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه یک هزار و ۱۱ نفر متقاضی در این آزمون شرکت کرده‌اند خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۱۳ نفر  در بیش از ۳۵ دستگاه اجرایی استان استخدام خواهند شد.

حمیدرضا علیزاده با بیان اینکه متقاضیان شرکت کننده در این آزمون دارای تحصیلات دانشگاهی هستند خاطرنشان کرد: با توجه به ینکه از همه طیف‌های معلولیت در این آزمون شرکت کرده‌اند بنابر نیاز این عزیزان افرادی را به‌عنوان منشی انتخاب کردیم که به آنها برای شرکت در این آزمون کمک کنند. برای اسکان، ایاب و ذهاب و پک‌های پذیرایی تمهیدات لازم را انجام دادیم تا افراد دارای معلولیت بدون دغدغه و راحت در این آزمون شرکت کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از تصمیمات مهمی که شهید جمهور آیت الله رئیسی انجام داده بود دستور برگزاری همین آزمون استخدامی برای افراد دارای معلولیت بود چرا که قانون استخدام سه درصد افراد دارای معلولیت اجرا نمی‌شد و با این اقدام ارگان‌هایی که در گذشته این قانون را رعایت نکرده بودند، ملزم شدند که با این آزمون افراد دارای معلولیت را استخدام کنند.

علیزاده یادآور شد: در این آزمون نیمی از مشهد شرکت کنندگان مشهدی هستند و مابقی شرک کنندگان از شهرستان‌های خراسان رضوی آمده‌اند که بیشترین تعداد به شهرهای نیشابور، سبزوار و تربت جام اختصاص دارد.

کد خبر 109532

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد