انجام بیش از۸هزار و ۹۳۶ ماموریت اورژانس اجتماعی طی سال گذشته

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، گفت: تعداد کل ماموریت‌های اورژانس از ابتدای سال‌جاری تا کنون۳هزار و ١۲۰ مورد و مجموع افراد خدمت گیرنده نیز ١۰ هزار و ۴١۰نفر بوده‌اند. در سال گذشته ۸هزار و ۹۳۶ اعزام و مداخله توسط تیم‌های اورژانس اجتماعی انجام گرفت و ۴۰هزار و ١۷۶نفر از خدمات اورژانس اجتماعی در سطح استان بهره‌مند گردیدند.

مسعود فیروزی افزود: مرکز اورژانس اجتماعی مشتمل بر خط 123 اورژانس اجتماعی، خوابگاه مداخله در بحران و خدمات سیار اورژانس اجتماعی است. در حال حاضر 22 مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان فعال می‌باشند.

 وی خاطرنشان کرد: تمام گروه‌های سنی می‌توانند از خدمات اولیه اورژانس اجتماعی بهره‌مند گردند و در صورت نیاز از این طریق به سایر قسمت‌های بهزیستی ارجاع داده شوند. ارائه خدمات به گروه هدف اورژانس اجتماعی به صورت موقت و غیر مستمر می‌باشد و در صورت نیاز مالی مراجعین مبالغی به عنوان کمک‌های موردی جهت رفع نیازهای ضروری به آنها پرداخت می‌گردد. طی سال گذشته مبلغ دو میلیارد تومان به تعدادی از خدمت گیرندگان که در شرایط بحرانی قرار داشتند، پرداخت گردید. مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: دریافت گزارشات اکثرا از طریق خط تلفن اورژانس اجتماعی ( 123 ) صورت می‌گیرد و در موارد ضروری با استفاده از خودروهای سیار اورژانس اجتماعی تیم تخصصی جهت انجام مداخلات مورد نیاز در محل حاضر شده و اقدامات اولیه صورت خواهد گرفت . خدمات تخصصی در زمینه سطوح مختلف پیشگیری از قبیل خدمات روانشناختی و مشاوره‌ای، مددکاری، حقوقی، نگهداری موقت، کمک‌های مالی و .... به افراد و خانواده‌های در معرض بحران یا آسیب دیده اجتماعی در راستای وظایف قانونی توسط اورژانس اجتماعی ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فرآیند ارائه خدمات در مرکز مداخله در بحران شامل پذیرش اولیه، ارزیابی روانی اجتماعی، ارزیابی حقوقی، پزشکی و تشخیص مشکل و ارائه خدمات تخصصی به صورت سرپایی یا نگهداری موقت می‌باشد. فیروزی در انتها خاطرنشان کرد: بر اساس آئین‌نامه فوریت‌های اجتماعی مصوب هیئت وزیران، علاوه بر بهزیستی، سازمان‌هایی از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، وزارت دادگستری (قوه قضائیه)، اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیروی انتظامی و... نیز جهت ارائه خدمات فوریت‌های اجتماعی به جامعه هدف وظایفی را عهده‌دار می‌باشند.

کد خبر 112714

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد