اولین خانه حمایتی نیمه‌راهی بیماران روانی مزمن در خراسان رضوی راه‌اندازی شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، اولین خانه حمایتی نیمه‌راهی بیماران روانی مزمن در خراسان رضوی در اولین روز از هفته بهزیستی با حضور معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی و مدیر بهزیستی شهرستان مشهد راه‌اندازی شد.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در این خصوص گفت: ظرفیت این مراکز 10 نفر می‌باشد. بیمارانی که با موفقیت از خانه حمایتی یک چهارم راهی ترخیص شده یا افرادی با معلولیت متوسط و خفیف که به کمیته توانبخشی استان معرفی شده در این خانه ها اسکان داده می‏شوند.

حمیدرضا علیزاده رضایی افزود: در این خانه‌ها فقط یک روان‏شناس و یا مددکار به صورت روزانه به همراه یک مراقب به صورت تمام وقت حضور دارند. افراد در این مرحله از نظر عملکرد شخصی به استقلال نسبی رسیده‏اند. تهیه غذا، نظافت منزل، شستشوی لباس‏ها و کلیه کارهای خانه توسط مددجویان انجام می‏شود و مراقب صرفا جهت نظارت بر حسن انجام کار، مصرف صحیح داروها و رفتار بیماران در مرکز حضور داشته و در صورت بروز مشکل موضوع را به روان‏شناس مرکز پشتیبان گزارش ‏می‏کند.

وی خاطرنشان کرد: در خانه‏های حمایتی نیمه راهی توانخواهان می‏بایست مقداری از عملکرد شغلی نظیر شغل پاره وقت را کسب کنند و بتوانند بخشی از نیازهای مادی خود را از این طریق تامین نمایند.

کد خبر 112760

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد