در رسانه| ۶۸ درصد مددجویان بهزیستی بجستان خراسان رضوی معلولان حرکتی هستند

رییس اداره بهزیستی بجستان گفت: ۹۱۲ نفر از مجموع یک هزار و ۳۳۰ مددجوی زیر پوشش بهزیستی این شهرستان معادل ۶۸ درصد را معلولان جسمی و حرکتی تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد ازغندی در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی افزود: بخش عمده آسیب های نخاعی و معلولیت های جسمی حرکتی شهرستان بجستان ناشی از سوانح ترافیکی و تصادفات جاده ای است.

وی ادامه داد: با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و کاهش تصادفات جاده ای و سوانح ترافیکی به تبع آن میزان مصدومان و معلولیت ها در این بخش کاهش می یابد و باید با فرهنگ‌سازی لازم در جهت کاهش سوانح گام برداشت.

رییس اداره بهزیستی بجستان اضافه کرد: ۹۱۸ نفر از مددجویان بهزیستی شهرستان معادل ۳۱ درصد مددجویان را زنان تشکیل می دهند که ۲۱۰ نفر از این افراد مستمری دریافت می کنند.

وی از پرداخت ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کمک های توان بخشی و اجتماعی سالانه به مددجویان بهزیستی شهرستان بجستان خبر داد.

ازغندی اعتیاد به مواد مخدر را مهمترین آسیب اجتماعی بجستان ذکر کرد و گفت: گرایش به مواد مخدر در این شهرستان به نسبت شهرستان های همجوار بیشتر است.

وی افزود: معتادان بستری در کمپ های ترک اعتیاد بعد از درمان از تسهیلات اشتغال زایی برخوردار می شوند و در صورت تاهل خانواده های آنان تحت حمایت بهزیستی قرار می گیرند.

۳۰ تیرماه لغایت پنجم مردادماه با شعار نهضت حسینی، خدمت مردمی به عنوان هفته بهزیستی نام‌گذاری شده است.

با توجه به قرارداشتن بجستان در نقطه ورودی استان خراسان رضوی از ۱۲ استان مرکزی و جنوبی کشور روزانه و به خصوص زمان پیک سفر تعداد زیادی وسایل نقلیه و مسافران و زائران از این شهرستان عبور می کنند و سوانح جاده ای بخش اعظم سوانح بجستان را تشکیل و در نتیجه آن ۶۸ درصد از مجموع مددجویان بهزیستی را معلولان جسمی و حرکتی به خود اختصاص می دهد.

یک هزار و ۳۳۰ نفر مددجو زیر پوشش خدمات بهزیستی بجستان قرار دارند.

مرکز شهرستان بجستان در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است

کد خبر 112713

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد