جلسه آموزشی مهارتهای شغلی و زندگی برای زنان سرپرست خانوار

جلسه آموزشی مهارت‌های شغلی و زندگی برای زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی شهرستان پلدشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پلدشت،
این جلسه با مربیگری زینب سلیمانی از آموزشگاه فنی و حرفه ای برای زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی برگزار گردید.
فرخنده عسگری رئیس بهزیستی پلدشت گفت: آموزش مهارت‌های زندگی و شغلی در راستای ارتباط بهتر با خانواده و تامین معیشت و درآمدزایی پایدار در کنار اصلاح نگرش جامعه، نیاز مبرم زنان سرپرست خانوار است که تحقق آن می‌تواند تا حد زیادی چالش های پیش روی این دسته از بانوان جامعه را از پیش رو بردارد.

سلیمانی کارشناس آموزش فنی و حرفه ای گفت: زنان به عنوان نیمی از جامعه، جدا از نقش‌های مادری و همسری که در خانواده‌ها بر عهده دارند، در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به شکل پررنگ نقش‌ آفرینی می‌کنند.

وی ادامه داد:در این بین برخی بانوان علاوه بر نقش ذاتی خود در خانواده مسئولیت تامین معیشت خانواده را نیز به تنهایی بردوش دارند که به اصطلاح آنان را سرپرست خانوار می نامند، زنانی که در کنار وظیفه سخت مادری، بار مسئولیت تامین معیشت خانواده را نیز به دوش می‌کشند و گاهی در میان انبوهی از مشکلات، خود را فراموش شده می‌بینند، به طور جدی نیاز به حمایت‌های معنوی و پشتیبانی‌های شغلی بیشتری دارند.
براساس آمارها بیش از نیمی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی استان را زنان تشکیل می دهند، بدون شک برنامه توانمندسازی در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می تواند در ساماندهی و کاهش آسیب های مرتبط با این قشر اجتماعی موثر باشد.

کد خبر 96540

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد