جلسه هم اندیشی راهکارهای پیشگیری از خودکشی در آذربایجان غربی برگزار شد

به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی جلسه هم اندیشی راهکارهای پیشگیری از خودکشی در تمامی شهرستان های استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی، روز جهانی پیشگیری از خودکشی هر ساله ۱۹ شهریور مصادف با ۱۰ سپتامبر در سراسر جهان اجرا می گردد و هدف از آن آگاهسازی و کاهش خودکشی در بین آحاد مردم می باشد. این پویش ۱۹ شهریور ماه سال‌جاری در تمامی شهرستانهای استان و در ۲۰محله توسط تسهیلگران و کارشناسان با اجرای برنامه های مختلف برگزار شد.

از برنامه های اجرا شده پویش می توان به دعوت از افراد کلیدی سازمانهای اداری از جمله فرمانداری، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و نیروی انتظامی، برگزاری کارگاه «پیشگیری از رفتارهای خودآسیب رسان»، پخش بروشور و تراکت برای جامعه هدف بهزیستی و نیز پخش پوستر به ۴۵ سازمان اشاره کرد. در این پویش به مواردی از جمله آگاهی دادن به خانواده ها ،سازمان ها،تقویت عزت نفس و آموزش مهارت های زندگی به آحاد جامعه با استفاده از ظرفیت رسانه ها،دانشگاهها و ادارات،روحانیون و امامان جمعه،متخصصان روانشناسی و روانشناختی ، برگزاری کارگاه ها و سمینار های آموزشی،کلاس های آموزشی در مدارس و آگاه سازی به اقشار مختلف مردم در محلات جامعه هدف به منظور جلوگیری از گسترش این معضل اجتماعی تاکید شد.

برگزاری جلسات مستمر در بازه زمانی کم در خصوص بررسی علل،عوامل و نقاط ضعف در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی بخصوص خودکشی از دیگر مواردی بود که در این جلسه بر انجام آن تاکید شد.

در پایان نیز حاضرین در خصوص اهمیت و روش های پیشگیری از خود کشی ،لزوم مداخلات روانشناختی در برخورد با افراد دارای افکار خودکشی،بررسی باورهای نادرست و واقعیت ها در باره خودکشی، باید ها و نباید ها و همچنین علائم هشدار دهنده آشنا شدند .

کد خبر 89282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد