رودان| توانخواهان هم حق تردد دارند

به دنبال مصوبه شورای اداری استان و با تاکید بر پیگیری تردد افراد دارای معلولیت، رییس بهزیستی شهرستان رودان از محیط و فضاهای شهری رودان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ به دنبال مصوبه شورای اداری استان و با تاکید بر پیگیری تردد افراد دارای معلولیت ،خانم جاودان رییس بهزیستی شهرستان رودان از محیط و فضاهای شهری رودان بازدید کرد.

حمیده بازگشا جاودان در حاشیه بازدید میدانی از وضعیت تردد توانخواهان در مرکز شهرستان رودان با یادآوری موضوع مناسب سازی گفت: توانخواهان جسمی، سالمندان، جانبازان، بخشی از افراد جامعه اند که همچون سایرین حق دسترسی و استفاده از امکانات وخدمات عمومی را دارند و وضعیت نامطلوب و عدم دسترسی این افراد به خدمات عمومی در شهرستان رودان نیازمند یک برنامه ریزی دقیق و منسجم به منظور بهبود وضع موجود ، افزایش ایمنی ، راحتی و در نتیجه ایجاد محیط اجتماعی سالم با حضورافراد دارای معلولیت می باشد.

رییس بهزیستی شهرستان رودان گفت: علی رغم تلاش بهزیستی در جهت تعمیم شناخت جامعه و اقشار مردم از نیازها و فعالیت‌های افراد دارای معلولیت و نیز آشنا شدن  افراد دارای معلولیت نسبت به حقوق مادی و معنوی­شان و راهکار برای رفع موانع و آسیب‌ها، باز هم شاهد مشکلات عدیده برای این افراد هستیم. دغدغه ای بزرگ به نام تردد که هنوز به قوت خود باقی است و با تکرار روزانه آن تبدیل به چالشی بزرگ در کنار مشکل اشتغال برای افراد دارای معلولیت شده است.

جاودان با تاکید بر اینکه معلولیت پدیده ‏ای است اجتماعی و بخش جداناپذیر از زندگی بشری. به گونه ‏ای که هر انسانی در طول حیات خود به علل مختلف مثل بیماری و حوادث، یا با رسیدن به دوران سالمندی آن را تجربه می کند اظهار داشت : این مهم ما را به ضرورت توجه جدی به این سرمایه‏ های عظیم انسانی هدایت می‏کند تا از قابلیت‏های زیاد این افراد در اجرای برنامه ‏های توسعه ای استفاده کنیم.

رییس بهزیستی رودان در پایان از کارشناسان خواست تا در خصوص مناسب سازی محیط‌ شهری رودان ، در راستای بهره‌مندی افراد دارای معلولیت و سالمندان از حق‌ورود و بهره‌برداری از منابع جامعه همچون سایر شهروندان وایجاد فرصت‌های برابر سایر افراد برای دسترسی به محیط‌های فیزیکی، به موجب ماده۲ قانون حمایت از حقوق معلولان و آئین‌نامه اجرایی آن پیگیری لازم انجام دهند.

کد خبر 74165

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد