دومین روز از برگزاری دوره آموزشی کشوری برنامه های تامین مالی مسکن نیازمندان در سازمان های حمایتی

دومین روز دوره آموزشی کشوری برنامه های تامین مالی مسکن نیازمندان در سازمان های حمایتی با حضور سرپرست دبیرخانه ستاد مسکن و ازدواج سازمان بهزیستی کشور و مدیرکل بهزیستی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ دومین روز دوره آموزشی کشوری برنامه های تامین مالی مسکن نیازمندان در سازمان های حمایتی با حضور رضا غضنفری مقدم سرپرست دبیرخانه ستاد مسکن و ازدواج سازمان بهزیستی کشور ، سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان ، میترا اصلاح سرپرست اداره هماهنگی موسسات غیردولتی ، اشتغال و مشارکتهای مردمی بهزیستی استان و کارشناسان مسکن استانها در محل مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان بندرعباس برگزار شد.

سامیه جهانشاهی در این دوره آموزشی ضمن خیرمقدم به حاضرین از ارائه خدمات به ۱۳۸ هزار خدمت گیرنده خبرداد و افزود : بهزیستی استان در برنامه کمک به تأمین مسکن گروه هدف، طرح ها و تفاهم نامه های مختلف را در دست اجرا دارد .

وی گفت : از ابتدای اجرای طرح تامین مسکن مددجویان تاکنون ۲ هزار و ۴۳۹ واحد مسکونی در استان واگذار گردیده و در حال حاضر نیز ۱۰۵۱ واحد مسکونی با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،محرومیت زدایی قرارگاه مدینه منوره، بنیاد مستضعفان،ستاد اجرائی فرمان امام (ره) ، بسیج سازندگی و بنیاد علوی برای خانوارهای تحت پوشش در دست احداث است.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان با اشاره به عدم توزیع عادلانه سهم مسئولیت اجتماعی اظهار داشت : استان هرمزگان با توجه به وجود صنایع مختلف ظرفیت خوبی در حوزه مسئولیت های اجتماعی دارد که در اختصاص آن به نهادهای حمایتی همچون بهزیستی تاکنون خوب عمل نشده است.

وی ابراز داشت : در این مورد پیگیری های متعددی صورت گرفته و امیدواریم با مطالبه گری در این خصوص برای بهره مندی مددجویان بهزیستی از سهم صنعت هرمزگان در حوزه مسئولیت اجتماعی برنامه ریزی هدفمند انجام پذیرد.

رضا غضنفری مقدم سرپرست دبیرخانه ستاد مسکن و ازدواج سازمان بهزیستی کشور نیز ضمن تقدیر از میزبانی بهزیستی هرمزگان، با اشاره به سخنان مدیرکل بهزیستی استان ، موضوع مسئولیت اجتماعی را بسیار مهم دانست و اظهار داشت : علیرغم ظرفیت‌ها و توانمندی بزرگ صنایع در استان هرمزگان ، تاکنون صاحبان این صنایع در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی آنطور که باید و شاید گام‌های موثری برنداشته اند و لازم است گام‌های بزرگتری برای رفع محرومیت در استان برداشته شود.

سرپرست دبیرخانه ستاد مسکن و ازدواج سازمان بهزیستی کشور در ادامه مطالبی در خصوص تفاهم نامه های جدید منعقد شده فی مابین بنیاد مسکن ، محرومیت زدایی سپاه ، بنیاد علوی و ... ، همچنین ارسال به موقع و صحیح گزارشات استان ها در خصوص واحدهای مسکونی در دست احداث به کشور جهت تامین اعتبار و همچنین راهکارهای مناسب جهت تسریع در فرایند جذب سهمیه و اعتبار مسکن ارائه نمودند. 

وی در پایان  به بررسی چالش ها ، مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی کارشناسان مسکن استانها پرداخت و رهنمودهایی در این خصوص بیان نمود.

در ادامه این دوره آموزشی ، دکتر رقیه وداع خیری، مدرس دوره ، به ارائه مطالب دومین روز دوره آموزشی شامل : منابع اعتباری و تسهیلاتی هر یک از طرح های دولتی تامین مسکن گروه های کم درآمد و آسیب شناسی و موانع موجود در تامین مالی مسکن نیازمندان تحت پوشش دستگاههای حمایتی پرداخت.
 

کد خبر 71547

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد