برگزاری نشست کمیته رصد آسیب های اجتماعی

در آستانه فرارسیدن هفته خود مراقبتی ، نشست کمیته رصد آسیب های اجتماعی با محوریت طرح آگاه‌سازی زنان و دختران با تاکید بر خود مراقبتی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ در آستانه فرارسیدن هفته خود مراقبتی ( از تاریخ 27 آبان ماه لغایت 3 آذر ماه ) ، نشست کمیته رصد آسیب های اجتماعی با محوریت طرح آگاه‌سازی زنان و دختران با تاکید بر خود مراقبتی با حضور نمایندگان دستگاههای عضو  همچون آموزش و پرورش ، اموربانوان استانداری ، علوم پزشکی و مرکز بهداشت شهرستان برگزار گردید.

دکتر مژگان صابری معاون پیشگیری بهزیستی استان در این نشست با ارائه مقدمه ای از اجرای طرح آگاه‌سازی زنان و دختران با تاکید بر خود مراقبتی توسط سازمان بهزیستی بیان داشت : طرح آگاه‌سازی زنان و دختران با تاکید بر خود مراقبتی؛  فعالیتی است هدفمند که با تاکیـد بر کرامت انسانی سـعی در ارتقـاء دانش وآگـاهی، عزت نفس و خودشـکوفایی دختران دارای دامنه سنی 13 تا 20 و بـانوان دارای دامنه سـنی 20 تا40 سال در حوزه مسائل روانی اجتماعی و پیشــگیری از آســیب‌هـای اجتماعی دارد.

وی با بیان این نکته که معاونت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با استفاده از نتایج حاصل از پیمایش و مطالعات ملی رصد آسیب‌های اجتماعی طرح آگاه‌سازی دختران و زنان با تاکید بر خود مراقبتی را راه‌اندازی نموده است، گفت:  این طرح در ذیل عنوان برنامه‌های مشارکت اجتماعی تلاش می‌کند با بکارگیری رویکرد همیاری، ضمن ایجاد زمینه‌های مساعد برای رشد شخصیت زنان و دختران و احیاء حقوق مادی و معنوی آنها، خدماتی را برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بخصوص در سطح پیشگیری اولیه را طراحی و تامین نماید. به نحوی که تلاش برای پیشگیری از ظهور یا گسترش انحرافات و مشکلات اجتماعی به عنوان یک سیاست هماهنگی فرا بخشی مبنای عمل قرار گیرد.

دکتر مژگان صابری هدف کلی اجرای طرح  " آگاهسازی زنان و دختران با تاکیدبر خودمراقبتی " را  ارتقاء دانش و مهارت لازم برای تسهیلگران و مخاطبین طرح به منظور ارتقاء سواد سلامت اجتماعی و سواد رسانه ای در جهت کاهش ریسک و آسیب ناشی از رفتارهای پرخطر عنوان کرد و افزود :  طرح مذکور بمدت دو سال است در استان در حال اجرا می باشد .


 

کد خبر 67854

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد