پیام  مدیرکل بهزیستی هرمزگان به مناسبت روز جهانی سالمندان

مدیرکل بهزیستی هرمزگان با صدور پیامی روز جهانی سالمندان را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ در متن پیام سامیه جهانشاهی آمده است : 

اول اکتبر مصادف با نهم مهرماه، روز جهانی بزرگداشت تکریم و منزلت سالمند، عنوان شده است. نامگذاری این روز به نام سالمندان نشان از احترام گذاشتن به ره توشه تجارب نسل های پیشین است .

سالمندان ، حلقه های ارتباط ما با تجربیات و درس های نسل های پیشین و واسطه های امتداد سیر تمدن ها و فرهنگ ها هستند  و روز سالمند ، روز یادآوری جایگاه ارزنده کهن سالان تجربه اندوز و جوان دل و به عنوان سرمایه های معنوی جامعه است .

شعار امسال روز جهانی و ملی سالمند تحت عنوان " افزایش تاب آوری و مشارکت زنان سالمند " توجه به این نکته را که تاب آوری و مشارکت زنان سالمند در فعالیت‌های گروهی و جمعی باعث می‌شود تا زندگیِ پیش روی خود را با دید وسیع‌تری نظاره گر باشند و بدون ترس از آینده، لذت زندگی کردن سالم و درست را به خود هدیه دهند  دو چندان می کند .

با توجه به مفهوم تاب آوری هر آنچه که می‌تواند فرد سالمند را در جهت بهبود یک زندگی سالم و بدون تنش همراهی کند، باعث خواهد شد که این موضوع پررنگ‌تر شود.

اینجانب روز و هفته گرامیداشت منزلت سالمندان را به افراد سالمند استان ، همکاران و فعالان عرصه خدمت رسانی به سالمندان کشور تبریک گفته و امید دارم جامعه و خانواده‌ها از این فرصت برای تغییر نگاه به سالمندان و توسعه تکریم، منزلت و احترام به این گنجینه های گرانقدر بهره ببرند.

سامیه جهانشاهی

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان

کد خبر 66213

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد