آموزش و پرورش مهمترین بستر برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای دانش آموزان است

برگزاری چهارمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان چهارمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به ریاست علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان و رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش و با حضور کارشناسان با دستور کارگزارش فعالیت پیشگیری از اعتیاد آموزش و پرورش مطابق با نقشه راه ملی برگزار شد.

ایزدپور رئیس کمیته فرهنگی پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر استان در ابتدا ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی آموزش پرورش و حضور مستمر و فعالانه اعضاء کمیته در جلسات، و پیگیری مصوبات و همکاری آنها بیان داشتند : آموزش و پرورش به عنوان جایگاه ویژه در بین دستگاههای مرتبط در امر پیشگیری است و باید تجربیات و اطلاعات خود را در اختیار سایر دستگاههای مرتبط قرار داده تا بتوان برای پیشگیری آسیب های اجتماعی اقدامات مناسبی انجام داد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان افزود : آموزش و پرورش مهمترین بستر برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای دانش آموزان می باشد و در صورت بروز مشکلات و آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان باید این موضوعات ریشه یابی تا بتوان بهترین راهکارهایی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای آنها در نظر گرفت.

ایزدپور در ادامه عنوان کرد : یکی از اقدامات بهزیستی استان در راستای مبارزه با مواد مخدر اجرای برنامه مصون سازی خانواده، محور کودکان می باشد که دانش آموزان مربیان و والدین با گذراندن ساعت های آموزشی مبارزه با آسیب های اجتماعی در مدارس در سنین زیر دبستانی نقش به سزایی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت : شورای فرهنگی پیشگیری مبارزه با مواد مخدر در این راستا تدابیری اندیشیده است و در تلاش است که راه حل و طرح و برنامه های مبتنی بر اجرای بهتر و بیشتر برنامه های مرتبط با کمیته را اجرایی کند.

ایشان در پایان با بیان برخی تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و عرصه فرهنگی عرصه جهاد است و اگر از فضای مجازی غافل شویم و اگر نیروهای مومن و انقلابی این میدان را خالی کنند مطمئنا ضربه خواهیم خورد از کلیه دستکاههای اجرایی خواستار برنامه ریزی هوشمند و مستمر در موضوع پیشگیری شدند.

در ابتدای این جلسه جناب آقای عرب خراسانی معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان به ارائه گزارش و عملکرد این اداره کل با موضوع پیشگیری از مواد مخدر در آموزش پرورش استان پرداخته و پس از بیانات رئیس کمیته فرهنگی پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر استان اعضاء به دستور کار جلسه پرداخته و مصوباتی را در این خصوص به تصویب رساندند.

کد خبر 46040

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد