به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با بیان اینکه به منظور رسیدگی بیشتر به مشکلات مراجعین و جامعه هدف، ملاقات های مردمی هر هفته یکشنبه در میز خدمت برگزار می شود. افزود: در این ملاقات ها مسائل مختلفی از جمله اشتغال، کمک هزینه درمان، کمک هزینه مسکن، وام اشتغال، ... توسط مددجویان مطرح می شود که به تمامی درخواستها با حضور و پیگیری معاونین حوزه های تخصصی از طریق کارشناسان مربوطه رسیدگی می شود.
وی با اشاره به اینکه مراجعه کنندگان به میز خدمت از حوزه توانبخشی و مشارکت های مردمی بیش از سایر حوزه ها متقاضی دریافت خدمات بودند، افزود : میز خدمت در راستای عینیت بخشیدن به حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع شکل گرفته است و میتواند نقطه عطفی در جهت تسهیل در خدمترسانی شایسته به شهروندان باشد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از طریق میز خدمت بیش از ۱۵۰ مددجو در مراکز توانبخشی و اجتماعی پذیرش شدند که مابقی پذیرش ها از طریق حوزه های تخصصی صورت گرفته است و ۳۰۰ نفر از افراد تحت پوشش نیز برای دریافت وام قرض الحسنه ۵ میلیون تومانی به بانک های عامل معرفی شده اند.
محمدی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد خدمات بهزیستی بصورت الکترونیک و از طریق سایت و سامانه ارمغان انجام می پذیرد ، خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه غالبا جامعه هدف بهزیستی ، قادر به استفاده از خدمات الکترونیک نبوده و از طرفی عده ای از متقاضیان دریافت خدمت از سازمان به دلیل معلولیت (کم توانان ذهنی، بیماران اعصاب و روان، نابینایان، ناشنوایان) نمی توانند از خدمات به صورت الکترونیکی استفاده نمایند کلیه خدمات اعم از الکترونیکی و غیر الکترونیکی به صورت جامع در میز خدمت نیز ارائه می شود.
مدیرکل بهزیستی استان در توضیح طرح برخط ابراز داشتند : در شش ماهه اول دو برنامه حضور در مرکز سامد برگزار شده است که درخواست ها و تقاضاهای مردمی منتقل شده و دستورات لازم برای رفع مشکلات صادرگردیده است و ۲۰۰ نامه ی سامد همشهریان پیگیری شده است.
وی با بیان اینکه در ۶ ماهه اول سال علاوه بر بازدید از منزل مددجویان و ملاقات های دفتر مدیریت نزدیک به ۲۰۰ نفر از همشهریان در ملاقات حضوری شرکت کردند تاکید کرد: برنامه ملاقات مردمی یکشنبه هر هفته به صورت حضوری برگزار می شود و توانخواهان می توانند با ارائه ی گزارش کتبی مددکار و درج شماره تماس، درخواست خود را جهت ملاقات حضوری ثبت نمایند.
نظر شما