بهزیستی از معلم حامی کودک ناشنوا تقدیر کرد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از تقدیر معلم حامی کودک ناشنوا در روستای عشایری ایلم خبر داد و گفت: قدردانی و تقدیر از استاد و معلم یک وظیفه  است‌ و معلمی که بیش از همه دانش آموزان زمان خود را صرف کودک دارای معلولیت کرده است ستودنی است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو براهمیت تحصیل افراد دارای معلولیت تاکید کرد و گفت: برای این کودک ناشنوا سمعک تهیه شده است و با رایزنی های صورت گرفته اقدامات درمانی لازم و رایگان  جهت کاشت حلزون این کودک صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه پذیرش فرد ناشنوا از طرف خانواده، اجتماع و شناخت تفاوت های او و کنار آمدن با آن، نیازمند عشق، علاقه، صبر، حوصله و برخورد منطقی است، افزود: زبان اشاره مهمترین ابزار آموزشی ناشنوایان است واین معلم توانمند با فراگیری زبان اشاره توانسته ارتباط موثری با کودک ناشنوا برقرار کند تا وی از تحصیل باز نماند.
مدیرکل بهزیستی با بیان اینکه دوره ی آموزشی مقدماتی زبان اشاره ویژه ی کارکنان بهزیستی  در حال برگزاری است، عنوان کرد: این دوره ها در راستای اجرای ماده ۲۰ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت درخصوص فرهنگ‌سازی و ارتقای آگاهی‌های عمومی و لزوم آشنایی با نحوه برقراری ارتباط موثر با ناشنوایان برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۱۵ سمعک به ارزش بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تهیه و در اختیار جامعه هدف قرار گرفت، یادآور شد: در سال گذشته با اجرای برنامه غربالگری شنوایی، نزدیک به ۱۱ هزار کودک غربال شده اند و ۱۳۷ مددجو نیز کمک هزینه کاشت حلزون دریافت کرده اند.
روح اله خدابنده لو با بیان اینکه ۸ پایگاه غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان ۳ تا ۵ سال تحت نظارت بهزیستی با هدف پیشگیری از معلولیت شنوایی و ارتقاء سطح سلامت شنوایی در استان فعالیت می کنند، افزود: توصیه می شود خانواده ها به سلامت شنوایی نوزادان  توجه بیشتری نشان دهند چرا که اختلالات شنوایی نوزاد حتما باید قبل از ۳ ماهگی تشخیص داده شود و همچنین مراحل درمانی تا قبل از رسیدن به ۶ ماهگی انجام شود.

کد خبر 112753

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد