دیدار مدیرکل و معاونین بهزیستی استان سمنان با نماینده مردم شریف سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی

گلرو نماینده مردم شریف سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی : کار در بهزیستی باقیات و صالحات است و دارای ارزش اخروی بوده و باید شاکر این نعمت الهی بود

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان در اولین روز از هفته بهزیستی و در چهل و یکمین سالروز تاسیس سازمان بهزیستی کشور مدیر کل  و معاونین اداره کل بهزیستی استان سمنان با گلرو نماینده مردم شریف سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی دیدار داشتند.

علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان  در ابتدا ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی و علی الخصوص یاد شهید گرانقدر شهید دکتر محمد علی فیاض بخش را گرامی داشت.

ایزدپور سپس گزارشی از عملکرد اداره کل بهزیستی استان سمنان در سال ۹۹ داد مدیر کل بهزستی استان سمنان در ادامه نسبت به ارائه عملکرد یکساله اداره کل در سال ۹۹ افزود:در سال ۹۹ مجموع افراد استان تحت پوشش بهزیستی ۲۷۱۵۲ که از این میان اعضای خانوار مددجویان تحت پوشش ۱۰۹۳۷ و آمار مددجوی اصلی تحت پوشش به ترتیب در دو بخش اجتماعی و توانبخشی شامل ۳۱۶۹ و ۱۳۰۴۶  نفر و  تعداد خدمت گیرندگان مستمری بگیر ۹۷۹۶ نفر می باشند.

علیرضا ایزدپور سپس گفت: اداره کل بهزیستی استان  سال ۱۳۹۹ با توجه به شرایط کرونا و در راستای ارائه بهتر خدمات به جامعه هدف بهزیستی با سختی هایی مواجه بود.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان سپس اقدامات شاخص اخیر  اداره کل بهزیستی استان سمنان را  راه اندازی ۲۱ مرکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) و افتتاح آن توسط رئیس جمهور، راه اندازی مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان دراستان /شهرستان گرمسار، راه اندازی سامانه نظارت مردمی بر عملکرد سازمان بهزیستی به شماره تلفن ۱۴۸۲ (سامانه دیده بان)، دانست و در ادامه از فرآیند الکترونیکی شدن فرآیند صدور مجوز خیریه ها، مراکز  و موسسات غیر دولتی همکارخبر داد.

ایزدپور سپس از افزایش  سرانه  مستمری مددجویان و معلولان از محل اعتبارات سازمان بهزیستی کشور و سازمان هدفمندی با توجه به بعد خانوار از ۳۵۰ هزارتومان الی یک میلیون و ۱۰۰ هزارتومان، ۱نفره:۳۵۰ هزارتومان، ۲نفره:۵۰۰هزارتومان، ۳نفره:۷۰۰ هزارتومان، ۴نفره:۹۰۰هزارتومان، ۵نفره:۱۱۰۰ هزارتومان خبرداد.

مدیر کل در ادامه از  اجرای طرح پازل همدلی (بزرگترین پازل جهان) جهت کمک به تهیه نوشت افزار برای دانش آموزان تحت پوشش، ابتکار در توزیع تبلت بین فرزندان دانش آموز تحت پوشش اداره کل با رعایت کرامت انسانی مددجویان، نظارت مستمر و آنلاین بر مراکز سازمان بهزیستی، اجرای قرنطینه به موقع و اقدامات حمایتی و آموزشی جهت مقابله با گسترش بیماری کرونا در مراکز نگهداری سالمندان، معلولان، فرزندان بهزیستی، افراد مبتلا به اعتیاد و آسیب دیدگان اجتماعی از دیگر خدمات مهم اداره کل بهزیستی استان سمنان در سال ۱۳۹۹ معرفی کرد.

مدیر کل در ادامه سخنان همچنین از افزایش کمک هزینه حق پرستاری از ۳۶۰هزار تومان به ۶۱۰هزار تومان از بهمن ماه سال ۹۹ و تهیه و تحویل ۱۵ دستگاه اکسیزن ساز مراکز شبانه روزی توانبخشی هر کدام به مبلغ ۳۵ میلیون تومان  سخن گفت و در ایام کرونا در راستای پیشگیری و یکی از اهداف این سازمان  کل واجدین شرایط مقیم مرکزشبانه روز ۵۹۵ نفر  واکسن کرونا دریافت کردند. و بیان داشت: کل فوتی در مراکز نگهداری سالمندان و معلولین ۷ نفر در سال ۱۳۹۹ بوده اند.

گلرو نماینده مردم شریف سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در این دیدار ضمن گرامی داشت هفته بهزیستی و شهید شاخص این سازمان شهید فیاض بخش ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیرکل و پرسنل بهزیستی استان در ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف ابراز داشتند : کار در بهزیستی باقیات و صالحات است و دارای ارزش اخروی بوده و باید شاکر این نعمت الهی بود.

ایشان در ادامه ضمن این مطلب که پیگیری از جامعه هدف بهزیستی باید شبانه روزی باشد و هرکجا نیاز به ورود و همراهی مجلس است گزارشات ارائه تا پیگیری لازم انجام شود افزودند : دو مشکل پیش رو جامعه هدف بهزیستی مناسب سازی و نگاه جامعه به معلولین است که باید با مناسب سازی فضا ها و اماکن عمومی و کار فرهنگی این دو مشکل را کاهش و برطرف کرد.

گلرو فاصله انسان سالم تا معلولیت را یک حادثه بیان و عامل پیش تاز این موضوع را حوادث جاده ی اظهار و ادامه دادند : نیازمند برنامه ریزی دقیق و جامعه در این خصوص هستیم تا بتوانیم این حوادث را کاهش بدهیم.

کد خبر 39636

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد