بهره گیری از هوش مصنوعی و ظرفیت محققان برای برخورداری روشندلان از خدمات عمومی

رضوان باقلاچی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل هم در مراسم بزرگداشت روز جهانی عصای سفید و در جمع روشندلان گفت: در احادیث داریم حضرت امام جعفر صادق (ع) همواره تاکید فرموده اند که حتماً از کلمه روشندلان استفاده کنید به جهت اینکه نابینایی عیب نیست تقدیر الهی هست و کسی که بصیرت و بینش ندارد از دیدگاه امام صادق نابینا و کوردل هست شما هم بصیرت دارید و هم بینش دارید.

به گزارش روابط عمومی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل تصریح کرد:  طبق آماری که در سطح کشور استخراج شده است امید در بین روشندلان عزیز بیش از افرادی هست که از نعمت بینایی بهره مند هستند. و این نشان می دهد که دل های شما دل خدایی هست بلکه دل های ما بینایان تاریک هست و نمی توانیم شما را آنچنان که باید درک کرده وقدردان شما باشیم. چونکه شما نعمت خداوند بر روی زمین هستید.

باقلاچی اضافه کرد: طبق فرموده حضرت علی بن موسی الرضا (ع) هرکس یک قدم برای روشندلان و نابینان عزیز برداشته و چهل قدم با روشندلان همراهی کنند دربهای  بهشت از سوی پروردگار بر روی آن فرد گشوده می شود.

وی تصریح کرد: جا دارد محققان عزیز استان تلاش کننند در بحث مطالبه گری شما روشندلان که این عزیزان بتوانند شرایط بهره مندی بروز از امکانات و خدمات روز دنیا استفاده لازم را بکنند امروزه حرکت عظیمی در بحث فناوری در سطح دنیا در حال شکل گیری می باشد که ما مسئولان و تمامی افراد دغدغه مند بهتر است این شرایط و بستر ها را فراهم نموده با شرکت های دانش بنیان و افرادی که در بحث هوش مصنوعی در حال تحقیق و بررسی هستند ارتباط یافته واین عزیزان نیز بتوانند دانش و علم لازم را اخذ و بکارگیری نماید.

او تاکید کرد: ما باید میدان را برای انجام هر گونه تحقیق و پژوهش در زمینه امکان استفاده از آن را در جامعه مهیا سازیم. ما مسئولان و متولیان رسیدگی به نیازهای افراد تحت نظات باید با نگاه های ویژه ای به مسال پرداخته و فراهم سازی و تسهیل برخورداری از امکانات و خدمات شهری را سر لوحه امورات خود قراردهیم. تا با معرفی و شناساندن استعدادهای نهفته روشندلان بتوانیم ضمن ادای دین به تعهدات و وظایف خود در قبال پروردگار متعال هم سر افکنده نباشیم.

کد خبر 119935

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد