سازمان بهزیستی متولی پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت است

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه جامعه یک نهاد به هم پیوسته است، تصریح کرد: همه ما در قبال ارتقا کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت مسوولیم و کلیه دستگاهها و نهادهای دولتی و غیر دولتی باید برای ارایه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر اهتمام ورزند و کمک کنیم تا فضای زندگی این اقشار با نشاط ‌تر شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی استان در آیین گرامیداشت روز جهانی عصای سفید با اشاره به شعار "دسترسی به فناوری، نوید بخش مشارکت اجتماعی نابینایان" است، گفت: این شعار نشانگر اهمیت استفاده از ابزارهای فناورانه در زندگی افراد دارای اختلالات بینایی است تا زندگی راحت تری را تجربه کنند.
وی با بیان اینکه روز عصای سفید روزی است که ما با طرح مطالبات افراد نابینا و کم بینا زمینه احیای خواسته های برحق این عزیزان را فراهم کنیم، افزود: تلاش ما این است که دستیابی به کیفیت زندگی برتر را برای جامعه نابینا و کم بینا ایجاد کنیم.
مدیرکل بهزیستی استان دسترسی کامل به امکانات آموزشی، بهداشتی و سلامت و ایمنی در فضای شهری را از حقوق اولیه افراد دارای معلولیت دانست و گفت: فراهم کردن بسترهای اجتماعی و رفع مشکلات برای حضور افراد دارای معلولیت در اجتماع از دغدغه های سازمان بهزیستی است.
بریمانی با بیان اینکه جامعه یک نهاد به هم پیوسته است، تصریح کرد: همه ما در قبال ارتقا کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت مسوولیم و کلیه دستگاهها و نهادهای دولتی و غیر دولتی باید برای ارایه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر اهتمام ورزند و کمک کنیم تا فضای زندگی این اقشار با نشاط ‌تر شود.
وی نرخ شیوع معلولیت بینایی در استان را ۲۶ و نیم نفر در هر ۱۰ هزار نفر عنوان و اضافه کرد: ۸ هزار و ۷۷۷ فرد دارای اختلالات بینایی تحت حمایت خدمات متعدد بهزیستی مازندران هستند که از این تعداد ۵ هزار و ۷۳۸ نفر مرد و ۳ هزار و ۳۹ نفر را زنان تشکیل می دهند.
بریمانی با بیان اینکه برای کاهش نرخ شیوع باید از نرخ بروز کاسته شود، اظهار داشت: سازمان بهزیستی برای پیشگیری از معلولیت؛ برنامه های پیشگیری ارتقایی و آگاه‌سازی، برنامه های مرتبط با پیشگیری اولیه، برنامه های مرتبط با پیشگیری ثانویه، برنامه های مرتبط با دسترس پذیری و مناسب سازی و برنامه های مرتبط با توانبخشی مبتنی بر جامعه را در دست اجرا دارد.
مدیرکل بهزیستی مازندران سازمان بهزیستی را متولی پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت دانست  و خاطر نشان کرد: از طریق کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت برای اجرای کامل تمامی بندهای این قانون تمام تلاش خود را بکار می بندیم.
وی با بیان اینکه خواسته های افراد دارای معلولیت را پیگیری می کنیم، افزود: ساختن زندگی بهتر برای این افراد مستلزم عزم ملی و کمک تمامی بخش های دولتی، غیر دولتی  و همه جامعه است.
مدیرکل بهزیستی استان در پایان از حمایت خانواده های جامعه نابینایان و کم بینایان استان قدردانی کرد و گفت: عزیزان نابینا و کم بینای بیشماری داریم که با تکیه بر مهارت و تجارب ارزشمند خود برای مشارکت فعال، ظرفیت های خوبی را در زمینه های علمی، هنری و ورزشی کسب کردند و در عرصه های شغلی و اجتماعی خوش درخشیدند.

کد خبر 119890

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد