لزوم اهتمام دستگاه ها و نهادها در زمینه ظهور، بروز و حضور افراد دارای معلولیت در جامعه

همزمان با فرارسیدن روز جهانی عصای سفید، نشست آیت اله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه ساری با فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی استان، مسوولان بهزیستی، مسلمی مدیرعامل جامعه نابینایان و کم بینایان مازندران و جمعی از روشندلان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ آیت اله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه ساری ضمن تسلیت وفات شهادت گونه کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) گفت: قطعا مقام روشندلان عزیز در پیشگاه خداوند دارای درجه است.

آیت اله لایینی با بیان این مطلب که مدیرکل بهزیستی مازندران توانسته کسب رضایت جامعه نابینایان و کم بینایان استان را بدست آورد، تصریح کرد: مسوولی که موفق شده اعتماد جامعه هدف را کسب کند شایسته تبریک و تقدیر است و دعای خیر روشندلان عزیز در زندگی کاری و شخصی شما تاثیر بسزایی دارد. 

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: دستگاه ها و نهادها باید زمینه ظهور، بروز و حضور افراد دارای معلولیت در جامعه را فراهم کنند. هم از باب چگونگی رفت و آمد به دستگاه‌ها و هم بوجود آوردن فضایی برای فعالیت های تحصیلی، آموزشی و اجتماعی تا رشد این افراد صورت گیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری شناخت، تقویت و فعال کردن توانمندی های ناشناخته افراد دارای معلولیت را ضروری برشمرد و گفت: این عزیزان توانمندی هایی دارند که سایر افراد جامعه از آن برخوردار نیستند و باید تشویق شوند.

آیت اله لائینی از جامعه نابینایان و کم بینایان استان خواست تا حفظ قرآن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان به اهمیت انجام آزمایشات ژنتیک در هنگام ازدواج تاکید و تصریح کرد: در زمان ازدواج ملاحظات صورت پذیرد تا معلولیت به نسل منتقل نشود.

امام جمعه ساری در پایان گفت: افرادیکه بدنبال رسیدگی مشکلات نابینایان و کم بینایان هستند، جهاد می کنند، جهاد پرستاری و جهاد رسیدگی و افراد دارای معلولیت نیز جهاد صبر دارند.

کد خبر 119710

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد