رتبه بندی و نظارت بر بازتوانی اعتیاد در مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد

کارگاه آموزشی شیوه نامه ی رتبه بندی و نظارت بر بازتوانی اعتیاد دعوت مراکز اقامتی و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد به مدت ۴ روز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در این کارگاه شانه جانی رئیس اداره اورژانس اجتماعی پیشگیری از آسیب و بازتوانی اعتیاد بهزیستی استان تهران ضمن خیر مقدم به مدعوین و چگونگی تشکیل اداره اورژانس اجتماعی، پیشگیری از آسیب ها و بازتوانی اعتیاد و وظایف معین شده گفت: تشکیل این اداره در ذیل معاونت سلامت اجتماعی و بر اساس ابلاغ تشکیلات جدید از سازمان بهزیستی کشور انجام شده است.

شانه جانی افزود: اداره اورژانس اجتماعی، پیشگیری از آسیب ها و بازتوانی اعتیاد در سطح استان دارای چهار دفتر تخصصی تحت عناوین (اورژانس اجتماعی ۱۲۳ - امور آسیب دیدگان اجتماعی و کودکان خیابانی - پیشگیری از آسیب های اجتماعی - و پیشگیری و بازتوانی اعتیاد) است هر کدام در راستای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی طرح ها، برنامه ها و فعالیت هایی دارند.

رئیس اداره اورژانس اجتماعی پیشگیری از آسیب و بازتوانی اعتیاد بهزیستی استان تهران در ادامه گفت با توجه به حوادث اخیر در مراکز اقامتی درمان اعتیاد در سایر استان ها و ابلاغ شیوه نامه رتبه بندی مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد موضوع ماده ۱۵ ق م ب م م از سوی معاونت پیشگیری از آسیب ها و بازتوانی اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، بر خود لازم دیدیم که علی رغم تجارب همکاران در بخش دولتی و غیردولتی، کارگاه آموزشی شیوه نامه و بازآموزی دستورالعمل تخصصی و پروتکل درمان الگوی پرهیز مدار را برگزار نماییم.

وی هدف از اجرای رتبه بندی مراکز را ارتقاء کیفی ‌خدمات قابل ارائه دانست و تأکید کرد، ناظرین برای رتبه بندی مراکز، توجه ویژه ای به موضوعات ایمنی و تخصصی داشته باشند.

این مقام مسئول در ادامه اشاره کرد؛ با توجه به ظرفیت بالای ایجاد در نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ ق م ب م م در استان تهران، از  مؤسسات با تجربه و فعال در زمینه باتوانی اعتیاد دعوت می شود نسبت به همکاری در زمینه مدیریت مورد و تأسیس مراکز توانمند سازی و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان و اخذ مجوز به بهزیستی مراجعه داشته باشند. چرا که مهمترین مورد برای مانایی بهبودیافتگان، مراقبت پس از خروج از درمان است که این امر با وجود واحد های مدیریت مورد و مراکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان محقق می شود.

گفتنی است؛ این کارگاه با حضور مرضیه شانه جانی، رئیس اداره اورژانس اجتماعی، پیشگیری از آسیب ها و بازتوانی اعتیاد بهزیستی استان تهران، کارشناسان دفتر اعتیاد، کارشناسان مدیریت عملکرد و حراست و همچنین صاحبان امتیاز مراکز اقامتی برگزار شد.

کد خبر 118115

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد