در رسانه | ۲۰ هزار کودک اردبیلی غربالگری بینایی شدند

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری ۱۹ هزار و ۷۳۲ کودک اردبیلی خدمات غربالگری بینایی و ۶ هزار و ۱۳۰ کودک غربالگری شنوایی دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، حامد رضایی اظهار کرد: معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی اردبیل در راستای گسترش چتر حمایت‌های رفاه اجتماعی، حاوی فرصت‌ها و رعایت حقوق شهروندی برای جامعه هدف خود که طیف وسیعی از افراد دارای معلولیت‌ها را شامل می‌شود، فعالیت می‌کند.

وی در ادامه حمایت و توانبخشی نابینایان، ناشنوایان و معلولان ذهنی و حمایت و توانبخشی معلولان جسمی و حرکتی و ضایعه نخاعی را از اقدامات این معاونت اعلام و افزود: سال گذشته ۱۰ هزار و ۴۵۵ نفر خدمات توانبخشی را از بهزیستی اردبیل دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه افزایش ۹۵ درصدی را نشان می‌دهد. مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در اردبیل گفت: سال گذشته ۶۹ هزار و ۹۹۳ کودک با تخصیص اعتبار ۹ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال خدمات غربالگری بینایی دریافت کردند که در این بخش افزایش ۳۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه قبل شاهد هستیم. رضایی خاطرنشان کرد: سال گذشته در معاونت امور توسعه پیشگیری استان اردبیل علاوه بر غربالگری‌های بینایی، شنوایی و معلولیت بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ مشاوره مددکاری پیشگیری از طلاق، ۶۱ هزار مشاوره روانشناسی، ۲۲ هزار و ۵۴۲ مورد آموزش زندگی و ازدواج، ۵ هزار و ۴۲۴ مورد مشاوره تخصصی ژنتیک و ۵۲۰ مورد توانمندسازی مادران در قالب طرح همیار مادر و کودک ارائه شده است.

کد خبر 116715

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد