شهرتهران | نشست مدیر بهزیستی با سازمان های مردم نهاد با هدف کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی

با هدف کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و با حضور محمود برزگر مدیر بهزیستی شهر تهران، مریم شاکری معاون امور اجتماعی، ژیلا اصلانی معاون مشارکتهای مردمی و تعدادی از سازمان های مردم نهاد شهرستان، نشستی مشترک در دفتر مدیریت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، مدیر بهزیستی شهر تهران گفت: آسیب‌های اجتماعی به دسته‌ای از نابسامانی‌ها و ناهنجاری‌های رفتاری افراد یک جامعه چه به‌صورت فردی و یا جمعی اطلاق می‌شود که ریشه در بی‌نظمی‌ها، کژ کارکردی‌های پدیده‌های اجتماعی و پیامدهای نامطلوب آنها دارد و این آسیب‌ها غالباً باعث رنجش روانی، جسمی و مادی اقشار خاص و آسیب‌پذیر جامعه می‌شوند و این آسیبها نیازمند کنترل و پیشگیری می باشد.

برزگر در ادامه عنوان کرد: امروزه تمام کشورهای دنیا، سلامتی را به‌عنوان کانون تمام برنامه‌های توسعه اجتماعی موردتوجه قرار می‌دهند. ابعاد مختلف سلامت (جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی) به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم، تحت تأثیر مثبت یا منفی تعیین کننده‌های مختلفی هستند که سهم اثر عوامل محیطی، شامل محیط فیزیکی و اجتماعی و اقتصادی در آنها، حدود ۵۰ درصد است.

این مسئول در ادامه سخنانش اذعان داشت: از آنجایی‌که آسیب‌های اجتماعی به دلایل متعدد به وجود می‌آیند و در نهایت هزینه‌های گزاف و عوارض نامطلوب فراوانی از جنبه‌های مختلف، به فرد، جامعه و دولت تحمیل می‌کنند، لذا ضرورت توجه و پرداختن به این موضوع برای شناخت عوامل، پیامدها و راه‌های پیشگیری از آن لازم و ضروری است و در این راه و هدف وجود سازمان های مردم نهاد در کنار سازمان های دولتی برای پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی پررنگ می شود.

کد خبر 116653

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد