بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از مرکز غربالگری ماده ١۶

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به همراه معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی و مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از مرکز غربالگری معتادین متجاهر بازدید کردند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی در این خصوص، گفت: در این بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از نزدیک در جریان نحوه غربالگری معتادین متجاهر و فرآیند ساماندهی، درمان و توانمندسازی مددجویان قرار گرفتند و خلاهای قانونی در راستای ساماندهی معتادین متجاهر و خدمت‌رسانی به جامعه هدف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر گردید بهزیستی با همراهی دستگاه قضایی خلاهای قانونی را به صورت کامل شناسایی کرده و در اختیار نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی قرار دهد تا از طریق اصلاح آنها مسیر رسیدگی و خدمت‌رسانی به مددجویان تسهیل گردد. امیدواریم با ابلاغ و تصویب اعتبارات بیشتر در حوزه پیشگیری از طریق فعالیت‌های گسترده در این حوزه بتوان از ورود افراد به چرخه اعتیاد جلوگیری کرد.

هادی قیصری افزود: در این جلسه گزارش کاملی از رویکردهای جدیدی که در حوزه پیشگیری، درمان، صیانت، اشتغال و توانمندسازی آسیب‌دیدگان از اعتیاد به کار گرفته می‌شود، صحبت گردید. اینکه حوزه اعتیاد ماهیتی سیال و تغییر شونده دارد و باید از طریق سیاست گذاری، نظارت و تسهیل گری، ضریب تاثیر را در این حوزه را ارتقا داد و از طریق غربالگری، درمان، حرفه‌آموزی و اشتغال معتادان بهبودیافته از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های عمده در حوزه معتادین متجاهر تکرار شونده بودن پذیرش این افراد در مراکز است. این افراد بعد از ترخیص غالبا در خانواده پذیرفته نمی‌شوند و طرد می‌گردند و ممکن است مجددا مبتلا شوند و به کمپ‌ها بیایند. گروه‌های مدیریت مورد از طریق برقراری ارتباط نزدیک با فرد بهبود یافته و خانواده او اقدامات بسیار تاثیرگذار و مثبتی را انجام می‌دهند. از طریق مدیریت مورد، هویت و سرمایه اجتماعی افراد بازپروری شده و تلاش بر این است از طریق فرآیندی تعریف شده و طبق شیوه‌نامه‌ای علمی، منزلت اجتماعی این افراد را بازیابی و آنها را به جامعه برگردانیم تا بتوانند برای بار دیگر با خانواده، دوستان و محیط کار ارتباط برقرار کنند.

کد خبر 116597

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد