شهرتهران| آموزش کمک های اولیه در مرکز نگهداری خیام

سرپرست مرکز خیام از برگزاری کلاس کمک های اولیه ویژه دختران این مرکز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، با توجه به اهمیت کمک های اولیه در مواقع ضروری دختران مرکز نگهداری خیام با حضور نیروهای هلال احمر تحت تعلیم کمک های اولیه قرار گرفتند.

مدرس دوره در ابتدای این جلسه آموزشی گفت: کمک‌های اولیه شامل اقداماتی است که هنگام وقوع حوادث برای جلوگیری از مرگ، پیشگیری از صدمات و عوارض بعدی، کاهش درد و رنج مصدوم قبل از رسیدن افراد حرفه‌ای و انتقال مصدوم به مراکز درمانی به عمل می‌آید. این اقدامات می‌تواند شامل مواردی ساده مانند: پانسمان زخم و جراحت و یا مواردی مشکل تر نظیر انجام عملیات احیای قلبی ریوی و... باشد.

وی در ادامه افزود: در هر حادثه باید نوع عارضه را تشخیص دهید تا بتوانید اقدام صحیح را انجام دهید. برای تشخیص ابتدا باید از سابقه مصدومیت آگاه شد و اینکه حادثه یا بیماری چگونه اتفاق افتاده و یا شروع شده است. در صورتیکه فرد بیهوش باشد، وضع ظاهری محل حادثه هم ممکن است به تشخیص کمک کند. ممکن است در جیب های بیمار کارت یا مدارکی وجود داشته باشد که نشاندهنده بیماری قلبی و یا بیماری قند( دیابت)باشد که دانستن این موضوع در امر درمان و کمک به ادامه حیات بیمار نقش مهمی دارد.

گفتنی است، اقدامات ضروری برای حفظ جان مصدوم در ابتدا مصدومیت بسیار مهم بوده تا از بروز مرگ یا معلولیت‌های جدی جلوگیری شود.

کد خبر 115797

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد