درخشش ۹ معلول زنجانی در هفدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی 

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان از درخشش معلولین موفق ورزشکار تحت پوشش این استان در هفدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی افراد دارای معلولیت در بابلسر خبر داد و گفت: در این مسابقات که با حضور ۲۱ استان  برگزار شد، ۹ نفر از ورزشکاران استان زنجان صاحب مقام و مدال شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان شهرام رجبی افزود: ورزشکاران در۳گروه معلولیتی ناشنوایان شامل شطرنج، آمادگی جسمانی، دومیدانی، تنیس روی میز، دارت و در بخش نابینایان شامل دو و میدانی، آمادگی جسمانی، شطرنج، مچ اندازی و در بخش جسمی و حرکتی نیز در رشته های ویلچر رانی، فوتبال دستی، تنیس روی میز نشسته و شطرنج به رقابت پرداختند.

وی با بیان اینکه این رقابت ها در دو بخش آقایان و بانوان به صورت تیمی و انفرادی برگزار شد، ادامه داد: در گروه نابینایان محمد طاها محمدی در دو  ۸۰۰ متر مقام اول  ومعصومه واحدپور و نسترن مرادی در دومیدانی مقام سوم را کسب کردند.

رجبی افزود: یلدا توری و لیلا بازرگان( معلولین جسمی و حرکتی) در فوتبال دستی مقام اول سمیه معروفی ( ناشنوایان )مقام سوم در رشته ی تنیس روی میز، روح اله قربانی مقام دوم و پروین احمدی مقام سوم آمادگی جسمانی و محمد هادی محمدلو نیز مقام دو رشته ی ویلچررانی را از آن خود کردند.

این مقام مسئول  بیان کرد: ورزش می تواند عاملی برای اجتماعی شدن افراد دارای معلولیت باشد و توجه به ورزش علاوه بر توانبخشی و توانمندسازی جسمی می تواند امید را در دل آنها برای حرکت رو به جلو به آینده فراهم کند.

کد خبر 115625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد