در رسانه| ۶۷ مرکز غیر دولتی در زنجان به افراد دارای معلولیت خدمات می‌دهد

زنجان - ایرنا - سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: هم اکنون ۶۷ مرکز غیر دولتی شامل روزانه، شبانه روزی، ویزیت در منزل، مراقبت در منزل و مراکز مثبت زندگی در حوزه توانبخشی به افراد دارای معلولیت خدمات می‌دهد.

شهرام رجبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به خدمات بهزیستی به افراد دارای معلول، افزود: در حوزه توانبخشی ماهانه بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال مستمری به بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش پرداخت می کنیم.

این مسوول در ادامه به قانون حمایت از حقوق معلولان اشاره کرد و گفت:طبق ماده ۱۱ این قانون از دستگاه های اجرایی درخواست شده ۳۰ درصد از پست‌ های سازمانی تلفنچی (اپراتور تلفن) را به افراد نابینا و کم ‌بینا و افراد دارای معلولیت جسمی، حرکتی اختصاص دهند.

وی اظهار داشت: همچنین ماده هشت این قانون بر رایگان بودن استفاده افراد دارای معلولیت از مراکز، تأسیسات و خدمات ورزشی دستگاه‌های دولتی، شهرداری‌ ها و دهیاری‌ ها تاکید دارد.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان بر مناسب سازی فضاهای شهری و روستایی برای استفاده معلولان تاکید کرد و گفت: از دستگاه های اجرایی درخواست می کنیم هنگام اجرای طرح هادی در روستاها نظارت کامل بر مناسب سازی اماکن عمومی، مدارس و مساجد داشته باشند تا معلولان در استاده از آنها با مشکل مواجه نشوند.

هم اکنون بیش از ۲۲ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند.

کد خبر 115521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد